Patek Philippe Nautilus look-a-like

Is btw nog een heel topic aan besteed maar in dat geval heeft Maurice Lacroix nog een model wat je misschien zal aanspreken (hoewel ik je budget natuurlijk niet weet)

Ik denk dat je qua design niet heel veel dichterbij de Nautilus komt dan met een Seiko 5 SNKK 47/45/52. Wellicht de Seiko 5 SNK063J5, ook erg leuk. Dat is wel weer in het staal ipv goudā€¦

Hee jongens, hoe heet die Maurice Lacroix ook al weer? Die dat AP /Genta ontwerp benadert?

EDIT: De Aikon, natuurlijk.

5 likes

Benadert of klakkeloos overneemt?:sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Haha uitstekende samenvatting. :joy:

5 likes

Een Chinees horloge kopen is het laatste wat ik zou doen. Als je budget inderdaad 100 euro is of iets in die contreien dan is mijn advies: Get a Seiko, be really cool.

Because remember:

3 likes

Maar in de echte wereld vragen mensen zelden naar je horloge. :thinking: Maar ik ben met je eens dat zoā€™n hommage nooit het karakter en de ziel van het origineel zal kunnen benaderen.

2 likes

Ehm, ok.
Maar ik moet zeggen dat de vele Sarb-jes wel kwalitatief zijn. En daar zijn ook veel bij die enkel wijzers en streepjes als uurmarkers hebben.
Ik zou dat doen inderdaad.

2 likes

En dan kun je beter voor iets echt cools gaan met een eigen karakter en identiteit. En begrijp mij niet verkeerd dat hoeft niet in de papieren te lopen.

  • Seiko Sarb033 seriously cool
  • Hamilton Khaki Field Mechanical No Date seriously cool
  • Tissot Visodate seriously cool
  • Seiko SKX seriously cool.
  • Citizen NY0040 seriously cool
  • Elke Seiko 5 seriously cool
  • Timex Q reissue seriously cool
  • Seiko mini Turtle of Turtle seriously cool.
  • and the list goes onā€¦
3 likes

Eens, ik denk dat naast de kwaliteit dit ook vooral een punt isā€¦ Een Patek is natuurlijk geweldige kwaliteit en zeer waarschijnlijk een prachtig horloge (Nautilus sowieso, niet ieder ander model), maar ;e aantrekkingskracht zit hem voor een groot deel ook in het geweldige merk met een prachtige geschiedenis.

Het dragen van een (Chinese) kopie voldoet zowel niet aan die kwaliteit als aan het merkgevoel: het is gewoon meuk. Kies alsjeblieft voor een origineler voor nu en koop later een IWC ingenieur of een Maurice Lacroix, met flink sparen krijg je er ook nog eens voldoening uit! :stuck_out_tongue:

1 like

Haha ja dat weet ik nog wel uit mijn Invicta tijdperk. Ellende. :joy:

1 like

The dark ages of our horological journey :sweat_smile:

1 like

Zeker. Haas & cie van W2D. Heerlijk. Een vriend van mij uit Deventer heeft een Thomas Earnshaw. Toen ik hem net leerde kennen op een barbecue en ik hem vroeg wat hij om de pols had, begon hij een mooi plechtstatig verhaal over het merk en de geschiedenis. En deed en passant het concept van een automatisch uurwerk even uit de doeken. Ik deed uiteraard alsof ik van niks wist, mijn Tag Heuer angstvallig onder de mouw wegfrommelend. :stuck_out_tongue_winking_eye:

13 likes

Dus dat was al met al een leerzame BBQ voor je?
En ben je TE ook gaan waarderen?

2 likes

Haha het was wat ongemakkelijk want je kunt moeilijk in lachen uitbarsten en roepen dat hij een fake korting heeft gekregen op een plakchinees.

Ik hoop trouwens niet dat hij ook hier op HF zit. :zipper_mouth_face:

5 likes

Waarom niet? Tell those f**kers the truth :joy:

Archibold Chesterfield the Third :sunglasses:

1 like

TE, Van hun Website: Featuring a Selitta Automatic movement, the watch has been crafted and engineered in step to the principles and benchmarks of finely tuned Swiss watchmaking.

Beroepen zich op gebruik Zwitserse uurwerken terwijl ze niet eens Sellita correct kunnen spellen. Proberen daarnaast nog een soort Heritage voor te wenden door zichzelf te noemen naar Iemand waar verder geen enkele koppeling mee is. Sneu :grin:

Finely tuned Swiss watchmaking. Dacht het niet.

2 likes

Een fromantielletje noemen wij dat thuis. :wink: Ga je trouwens nog naar hoogte 80 Tecco? Dan show ik je die ouwe Tissot even.

2 likes

Dat gaat niet lukken vandaag. Verplichtingen in Brabant en de Betuwe.

2 likes

Roepen is wat overdreven, maar ik zou moeite hebben om de kennis van de haute horlogerie voor hem verborgen te houden. En dat is Seiko ook vergeleken met TE :upside_down_face:

2 likes