Patek Philippe Nautilus look-a-like

Het zal niet zijn wat je zoekt vermoed ik maar toch deze insteek even. De ontwerper van de Nautilus is Gérald Genta. Hij is ook de ontwerper van de AP Royal Oak en de IWC Ingenieur. Je ziet dat ook wel. Nu is de Ingenieur niet gelijk een low budget horloge maar ze komen regelmatig pre-owned voorbij. Misschien is dat iets? Dan loop je niet met een kopie rond.

Embedded plaatje van de zwarte. Er is ook een witte van.

8 likes

Als student zijn 3.5k stuk slaan op een horloge is taai. Denk dat TS meer zoekt in de aramar prijsklasse :slight_smile:

2 likes

Ik weet het maar wilde het toch meegeven.

2 likes

D1milano, geen idee van de kwaliteit maar lijken erop.

Lijkt er inderdaad op, alleen vind die kleur goud niet mooi haha! En vind die te plat… Sorry nogal kieskeurig.

1 like

En zoiets?

Steinhart Military 47 voor 560 euro?

2 likes

Ik wil sowieso een metalen band. En het liefst gewoon wijzers en strepen die het uur aangeven en niks anders. Een heel clean horloge, snap je dan wat ik bedoel of niet haha :smile:

Ik vind bijvoorbeeld de AP Royal Oak en PP Nautilus echt hele mooie ‘‘clean’’ horloges. En ik vind het raar dat andere merken niet ook zoiets maken in rose goud voor een voordelige prijs… Misschien wat om zelf te beginnen haha!

Ik snap je…

Is bizar toch dat er in deze vrij makkelijke ‘‘criteria’’ niks te vinden is behalve horloges van duizenden euro’s.

Aramar :face_vomiting:.
Zou dan voor een ander Gerald Genta ontwerp gaan zoals inderdaad de eerder genoemde IWC ingenieur.

Een Tag Heuer Aquaracer is ook een mooi horloge, heeft verder geen ene sodemieter met een Nautilus te maken behalve als enige overeenkomst de laminated dial. Mocht dat zijn wat je in de Nautilus zo tof vind, ga dan voor een Aquaracer. Zo’n Aramar replica/hommage prul zou ik lekker links laten liggen. Zonde van je geld.
Mijn tip: ga nooit voor een hommage/replica look maar voor een ander horloge met wel een eigen identiteit, design, verhaal en historie.

Hier nog wat foto’s van de eerder genoemde Tag Heuer Aquaracer Way2110 met ook een laminated dial:


11 likes

Of het jezelf makkelijk maken en voor het budget wat je hebt een kwalitatief mooi horloge scoren die waardevast is en dan sparen voor wat anders? Kom je snel bij Seiko uit. Dat wel.

1 like

Lijkend op een horloge van meer dan 15K. Dat ding is niet voor niets 15K.

5 likes

Hi Koen, dat moet deze zijn, Seiko SNKK52

8 likes

BAUNAT !

Edit: de forumsoftware weigert gewoon alleen “Baunat”

4 likes

Deze zou een optie zijn, echter zoek ik dit in rose goud en die kan ik helaas niet vinden…

Die horloges liggen alsnog rond enkele duizenden euro’s, ben student dus dat wordt lastig…

Baunat is een beetje een grapje. Die zijn het geld echt niet waard :joy:

Die ga je ook niet vinden. Ik weet niet of zoiets bestaat. Rosé goud is nogal niche in deze prijsklasse.

Behoorlijk best wel heel erg veel …

https://www.creationwatches.com/products/citizen-automatic-198/citizen-automatic-nh8373-88a-analog-mens-watch-15131.html

Zoiets misschien?

Geen gemakkelijke opgave