Patek philippe nautilus openen?? UPDATE *GEOPEND*

TS:

Maar een hele mooie Rolex heeft de beste TS ook hoor getuige zijn andere topic over gouden horloges.
Let op de schitterende afwerking. Met name aansluiting kast band is echt buitengewoon fraai te noemen.

image

3 likes

Volgens mij heeft deze PP dezelfde ā€˜tekortkomingenā€™, is gewoon vertekening oid.

3 likes

TS:

giphy (3)

2 likes

Hee, verhip.

Daā€™s bijna het afwerkingsniveau van een vintage lord matic


Bovenaan wat meer plaatjes. Enige wat mij direct opvalt is de witte lume op de wijzers.

Maar na dat Omega-topic van gisteren reageer ik even nergens meer op :smiley:

6 likes

Die gemarkeerde stipjes in je plaatje komen overeen met onderstaande:

Allemaal met markers half op de afgrond om het zo maar te noemen. Ik zie echter nergens de e met een streepje zoals in de foto van TS, wat mij een stofje lijkt te zijn trouwens.

1 like

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/d/2/e/d2e4711ccfeefbc6c8c485a1a3f665bfcb4a4c21.jpg

Op deze foto lijken ze recht(er) te staan. Andere lichtinval. Volgens mij is het ook vertekening.

Lijkt inderdaad gewoon lichtinval, bij degene uit de link hieronder zie je het ook bij het inzoomen. Vooral bij de laatste foto.

Verder ben ik van goed vertrouwen misschien maar als TS zegt dat hij echt is, wie ben ik om dat in twijfel te trekken.

2 likes

Wel en geen grave accentā€¦

Sowieso een heel ander lettertype.

2 likes

Nu vind ik bovenstaande strakker dan onderstaande eerlijk gezegd :smiley:

2 likes

Ineens allemaal last van nepperitus? Het gaat hier om vintage horloges, en nu gaat ineens iedereen daar een hedendaags afwerkingsniveau van verwachten. Bijna elke vintage day-date heeft gapende end links.

Hou toch op zeg. :face_with_raised_eyebrow:

10 likes

Dit betreft een replica van een 2008+ model DayDate. Let even op verschil in maat met Nautilus. Gapende endlinks komen voor bij hele oude 36mm daydates, nooit bij recente 40-41mm modellen.

Dus @rezzy heeft zowel een replica Rolex als een replica Nautilus? Dat verklaart die Yaris. :joy:

16 likes

Lijkt me sterk met een Tritium wijzerplaatā€¦:blush:

1 like

Die horloges zien er ā€˜up closeā€™ best wel ruk uit voor dat prijsniveau. Een mooier woord is waarschijnlijk ā€˜rustiekā€™.

Gezichtsbedrog door de groothoekfoto, kijk deze foto maar, die is echt geen 40-41 mm.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/4/e/e4e25e9835a1a2199f5b5466fb9f3314216286f2.jpg

2 likes

jongens, is het Omega topic gister gesloten omdat er te veel mensen eisten dat TS de echtheid bewees, gaan we een dag later vrolijk verder.

3 likes

Tof topic!! met veel plezier gelezen (met uitzondering van het laatste gedeelte dan)

1 like

Let alsjeblieft even op je taal Sjoerd.

1 like