Laat je gouden horloges zien!

SHOW in dit topic je gouden horloge(s)! Met of zonder gouden band.

Klein introotje
Gouden horloges… Voor de één te patserig voor de ander een geliefd horloge.
Ik zie de laatste tijd in Nederland steeds meer mensen een goud horloge dragen en daar wordt ik vrolijk van :smiley: De associatie met foute types en gouden horloges lijkt een beetje in het verleden te vallen.

In landen als Italie en Spanje worden dit soort horloges juist door dokteren en tandartsen gedragen, om te laten zien dat ze goed in hun vak zijn. Meer als status symbol dat je iets bereikt hebt in je leven. Ook is mij verteld dat men meer vetrouwen krijgt in zijn dokter of tandarts als die een kostbaar horloge draagt. Met de gedachtegang: dan moet die wel goede diensten verlenen, om dat te kunnen bekostigen.

Mijn juweeltjes :hugs:
Ik zal maar aftrappen met twee iconische modellen. De Patek Philippe Nautilus en de Rolex Day-Date. Twee vintage horloges van 36-37mm groot met ieder een eigen verhaal. De horloges zijn beide van 18K goud en dat voel je wel aan je pols. Lekker zwaar solide en de wijzerplaten zijn schitterend. De patek streepjes index wijzerplaat heeft prachtige details, maar de Rolex linnen dial vindt ik toch mooier. Ongeacht het grote prijzenverschil, gaat mijn persoonlijke voorkeur naar de Rolex president watch, die toch fijner en mooier draagt. De Nautilus is wel echt een schitterende dress watch, met zijn dunne kast. Genoeg gepraat, foto’s zeggen meer dan woorden :grinning:

118 likes

haleluja.

Cool, maar onbetaalbaar helaas.

5 likes

Goeiendagschotel. Met die twee pareltjes in mijn bezit zou ik mijn account hier laten opheffen en stoppen met de hobby. Hotdamn je hebt toch niets meer nodig :heart_eyes:

14 likes

Wie durft er nu nog zijn gold-plated Seiko te laten zien? :sweat_smile:

By the way, schitterende horloges, met name de PP. :ok_hand:

10 likes

Vooral mooi hoever die Patek verloopt naar een veel smallere band. Mooi plat op de pols. Chique.

Meine Güte!

Rezzy heeft ook nog een heel bijzonder exemplaar in het blauwe gedeelte staan…:innocent:

2 likes

Nice. Qua waarde kan mijn enige gouden horloge niet concurreren met de jouwe, maar qua zeldzaamheid wel: een 18k Eterna Kontiki 20.

Deze was destijds overigens ook te koop op een gouden bracelet, hoewel ik die combi slechts éénmaal heb gezien. Wel hoop ik vurig die band nog ooit te vinden - maar dat zal ijdele hoop zijn, vrees ik.

30 likes

Ik durf het ook niet meer aan😂

1 like

Had @HanDavinci niet nog wat goud in zijn kluis liggen???

2 likes

Toch denk ik dat zowel een gouden Rolex als een PP aan de pols aardig fout overkomt :thinking:. Schitterend zijn ze wel!

1 like

Ik vind een gouden Nautilus drie keer niks. Die DD is erg tof, linnen dial :star_struck:

3 likes

Deze week sprak ik een klant met een gouden AP. Nooit echt enthousiast over geweest, maar ik kon mijn ogen er niet af houden. Tot een pas-sessie heeft het niet geleid, overigens…

Een betere post komt helaas niet uit mijn toetsenbord momenteel. :wink:

11 likes

Certina uit plus minus 1965. Mij toebedeeld bij de verdeling van de spullen van mijn vader. Jaren onderin een laatje gelegen, en toen ik door kreeg hoe leuk deze Certina was, laten servicen door een liefhebber hier op het forum en sinds een jaar of twee draag ik hem vaak op zondag. Gekke gewoonte van vroeger: op zondag draag je iets speciaals.

26 likes

Mooi spul hoor :heart_eyes:

43 likes

Deze ook een keer gepast, ook wel erg fraai maar onbetaalbaar:

11 likes

Jezus je legt de lat hoog zeg, super mooie horloges, doe gouden nautilus heb ik nog niet eerder gezien. :heart_eyes:


Beiden al lang weer vertrokken :slight_smile:

9 likes

Haha, die zijn ook welkom! Excuus dat het starters bericht een beetje exorbitant is, maar hopelijk houdt het het topic een beetje in leven :smile:

Ik heb één massief gouden horloge; deze 18K rosé gouden Tissot uit 1945:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/6/9/569582f9e255c06afa322d97427da4bc33a38eb3.jpg
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/f/3/e/f3efa421741d58fc474d39aa05f7fb2693448e06.JPG

Of mag gold plated ook? Die heb ik genoeg. :wink:

48 likes