Voortzetting van de discussie Nog een gek die dit leuk vindt?:
[quote=“Evw, post:21, topic:45915, full:true”]
Patina?
Wat nou patina?
[/quote
Voortzetting van de discussie Nog een gek die dit leuk vindt?:
[quote=“Evw, post:21, topic:45915, full:true”]
Patina?
Wat nou patina?
[/quote
Is hip de laatste tijd.
Je bronzen klok “patineren”.
Leuke link over hoe men dit doet!
Wie o wie is de eerste hier op het forum die het aandurft?
Oh ja, als je het aandurft:
Stap voor stap foto’s.
Anders geloven geloven we je niet…
Het ziet er uit alsof hij van de pols gerukt is van iemand die tien jaar geleden met zijn auto het water in is gereden. Nee, dank je.
Luminor Submersible, die is dan wel heul erg lang ‘submersed’ geweest.
Slaat nergens op dat ding.
Wat een walgelijke verspilling. Doe dat met een Parnis of zo.
Wel stoer hoor en heel erg steam punk, maar je maakt mij niet wijs dat die LumSub geen uit de hand gelopen experiment is. Kunt niet eens gelijk zetten. lol
Stoer is het zeker: Kijk mij eens even nonchalant 9600 Euro over de balk pleuren…
Daar zouden ze nog een dashboard klokje van kunnen maken voor een Rat-rod!
Non Wearable!
Groeten,
Noel.
Heeft deze om de pols gezeten van een crimineel of zo? Welke met een blok beton om zijn voeten in het Amsterdam Rijnkanaal is gekieperd en na jaren naar boven kwam?
Bizar. Vreselijk
Belachelijk
Let op!
Kan sneller gaan dan je denkt.
Deze is natuurlijk extreem en de eigenaar heeft dit met voorbedachte rade zo uitgevoerd.
Maar hier is een link naar een site waar een Panerai Bronzo op staat die na 10 dagen strandvakantie ook flink groen aan het worden is.
http://www.watchesbysjx.com/2012/03/more-photos-of-panerai-pam382-bronzo.html
Patineren kan heel mooi zijn, maar blijf erbij en neem de horlogekast uit de damp op het juiste moment.
Zorg dat het materiaal schoon en vetvrij is, ook droog! Anders krijg je vlekken en lelijke blauwe korsten. Dus na ontvetten niet meer met je handen aanraken en eerst laten drogen voor het in de damp gaat.
Ga je te ver: gewoon opschuren met heel fijn schuurpapier ontvetten en overnieuw beginnen.
Ik las dat oppoetsen met citroen sap of ketchup ook werkt.
van 800 euri? haha
Ik vind patina prachtig, maar dit vind ik vooral zonde! Kan mij niet voorstellen dat dit een gen is eerlijk gezegd daarvoor is het echt te duur.
Het horloge op de tweede foto vind ik persoonlijk erg geslaagd.
Volgens mij is die tweede behandeld met een soort van verf die het groene patina geeft op de klok.
Deze heb ik gisteren binnen gekregen, deze heeft al aardig mooie patina ontwikkeld.
Had nog nooit van dit merk gehoord, leuk!