Pellikaan HFLE 2017

Tof, klinkt allemaal erg goed. Misschien wordt dit de eerste limited waarbij ik niet voortijdig afhaak. Ben erg benieuwd :+1:t2:

zolang het maar niet zwart, licht zwart en donker zwart wordt :slight_smile:

maar ik heb er alle vertrouwen in, zeker als ik de kleuren van de Flying Dutchman II
Sport bijvoorbeeld zie.

geweldig initiatief !

Leuk leuk! We wachten in spanning af.

Dit lijkt me nou een leuke limited! Ik ga deze volgen :slight_smile:

Ik volg, erg benieuwd!
Mvg. Bertjan

Klinkt veelbelovend, ben benieuwd naar het eerste ontwerp.

Goed idee, saffier front en saffier back. De rotor vervolgens graveren met HFLE 2017 en nummer.

Hiermee genoeg rust te creëren in de dial. Bovenstaande sunburst optie zeker goede optie.

5 likes

Eindelijk, een HFLE waarbij aan 40 mm. diameter wordt gedacht. Nu nog een acceptabele L2L (max. ca. 47-48) en niet te dik en het gaat een eind de goede kant op, wat mij betreft dan…

Vraag: ik begrijp dat er wat te kiezen valt? Deze Pellikaan of de Panda chrono als HFLE 2017 of…?

Grt. Marco

1 like

Eindelijk een beetje perspectief op iets leuks. Niet te klein en niet te quartz, dan moet het vast goedkomen! Oh ja, no date no go.

2 likes

“Vroeger” werden er een aantal ontwerpen/voorstellen in stemming gebracht (als die er waren) Via een poll werd dan de uiteindelijke ltd gekozen. Er zijn voorstellen voor een panda-dial, wellicht Stowa(?), vlgs mij nog eentje en dan de Pellikaan. Het lijkt mij dat dit nu ook de te volgen procedure kan zijn.

2 likes

Top dat jullie dit hebben opgepakt, boys! Ik ben erg benieuwd naar het ontwerp, maar de aanvankelijke ideeën zijn super. Beetje leuk vormgeven, en ik back het project zeker :+1:

3 likes

Overigens… Thermo-compensated quartz met GMT? F*ck yeah! Heb ik veel liever dan de zoveelste ETA/Miyota/Sellita of variant daarop.

13 likes

In mijn herinnering was de fabrikant en het model dan al min of meer bepaald en beperkte de keuze zich inderdaad tot detail keuzes. Nu lijkt het erop dat meerdere producenten en dus ook meerdere, verschillende type horloges de keuze vormen(?).

Grt. Marco

Volgens mij was dat enkel maar met de aevig het geval met alle stemrondes.

1 like

Ik meen dat beide varianten al eens zijn gepasseerd, maar omdat de voorstellen nu openbaar worden gepost lijkt een stemming voor de hand liggend?
(vroeger is heeeeeel lang terug hoor, 2003 zag de eerste ltd het levenslicht, de Zeno)

1 like

There goes the Panda !

23 likes

40 mm thermocompensated Quartz GMT,… I like!

4 likes

Ik denk dat dit wel eens een schot in de roos zou kunnen zijn, zelfs voor mij :wink:

1 like

Heb een tijdje dit forum niet bezocht, maar is dit nu het 2e of 3e hfle 2017 ontwerp?

Was maar 9 uurtjes hoor, Hendrik.

6 likes