Perfecte Keeper voor €400?

Jaja daar is ie weer, weer advies nodig.

Eind dit jaar zal ik mijn eerste vervolgopleiding gaan afronden en mijn vader wilt mij hiervoor graag een horloge cadeau doen.
Ik heb al gekeken naar de Seiko coctail times, en de SARB033/035, maar ik ben dus op zoek naar een horloge die jaren mee gaat omdat ik niet van plan ben hem ooit te verkopen. Het liefst een all rounder die ik voor elke gelegenheid zou kunnen dragen, voor max €400.-
Hebben jullie enige suggesties?

Bij voorbaat dank!

Groetjes Pim,

Dan kom ik toch echt uit bij de Sarb033/035 eigenlijk.
Misschien zelf wat bijleggen en kijken voor een Sarx033/35?

Tja of vintage kijken voor een leuke Omega. Maar dan kom je met €400 ook niet gauw toe als je er een wilt in goede staat.

1 like

Zelf inderdaad er ook al over nagedacht om zelf wat bij te leggen. Maar ik denk dat ik het zelf toffer vind als ik settle voor wat minder en hem volledig van mijn pa krijg! Moeilijk Moeilijk…

1 like

Ik zou voor zo’n mijlpaal ook voor een Omega gaan maar dan is inderdaad €400 niet toereikend tenzij je genoegen wilt nemen met een vintage quartz uit de jaren '70?

Cocktail times is inderdaad een heel mooi (en tijdloos sjiek) alternatief!
Lijkt mij ook de beste optie voor de lange termijn!

2 likes

Bij mij zijn juist die alrounders minder snel keepers. Ik zou zelf voor wat bijzonderders gaan dan een heel standaard SARB033 die heel veel mensen al hebben.

2 likes

Er staat nu een mechanische vintage Omega op de horlogemarkt voor 400 hoor.

Ik ben sinds kort eigenaar van een sarb033 en kan het je van harte aanbevelen. Voor de prijs (250-325) is het echt een ongelofelijk bang voor buck.
Geen horloge is perfect dus de minpunten die ik bedenken is dat het glas (te) goed reflecteert dus vingerafdrukken zie je wat sneller. Daarnaast is de sluiting van de bracelet niet optimaal.
Is dat voldoende om honderden euro’s bij te leggen om een sarx te kopen? Ik zeg van niet.

1 like

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre jij al bezig bent met horloges en of je al wat flippert. Van mezelf weet ik dat ik voor zo’n gelegenheid een supermooie klok moet nemen omdat ik anders waarschijnlijk flipperneigingen krijg, die ik natuurlijk niet uit mag voeren. Je kunt het beter in één keer goed doen denk ik dan. Zeker voor zo’n mijlpaal-klok die je nog zo lang zult hebben.

1 like

Inderdaad die Omega op het blauwe gedeelde even bekeken, super mooi naar mijn mening, word steeds moeilijker om wat te kiezen…

Misschien inderdaad wel een goed punt.

1 like

Ik zou iets bij leggen (€100/200) en kijken voor een Hamilton. Wellicht zelfs 2e hands toereikend met je budget!

Zo heb je bijvoorbeeld als mechanical horloges de Khaki field nieuw rond de €500 en de jazzmaster vieuwmatic voor rond de €600 nieuw.

3 likes

Dat is een goede suggestie inderdaad, ik vind de Jazzmaster persoonlijk erg gaaf.
Wat vinden we hier van Frederique Constant? Die hebben naar mijn mening ook mooie modellen tussen de 500-600.

Niets mis mee maar dat is denk ik quartz op dit prijspunt. Daar is ook niets mis mee maar zelf zit ik in de hobby voor het mechanische aspect :slight_smile:

1 like

Ik heb idd niet echt naar specificaties gekeken, maar ik wil ook zeker liever een automaat ipv quartz.

Omega Geneve (vintage), die zijn echt nog wel te vinden voor rond de 400…

1 like

Hamilton Khaki King Auto of Field moet ook lukken. Prima keeper, ik doe de mijne ook niet snel weg :wink:

1 like

Bij Joma kosten de Hamilton Khaki’s rond de 350$ afhankelijk van het model en je krijgt 20$ discount als je je voor die nieuwsbrief inschrijft volgens mij. Dat is incl invoer net boven de 400 euro. Dus dat moet precies binnen budget kunnen

1 like

Beach to boardroom, camping to classroom. Ik kan me er maar eentje bedenken aangezien je zelf al 2/3 Seiko’s opnoemt.

327 zonder de invoer

Dus met een beetje geluk, heb je hem voor onder de 400 met een Strapcode Solid band erbij naar keuze.

9 likes

Vind dit een goede mogelijkheid. Uitgesproken horloge. Klassieker.

1 like