Photobucket

Of mega daar heb je 50 Gb gratis

Tinypic.com om snel foto’s te delen voor het forum. Voor eigen gebruik zou ik sowieso niets online willen hebben/delen. Mocht je het wel willen raad ik Flickr aan.

Heb een nieuwe camera, als test ff een account aangemaakt en 1 foto op Flickr gezet. Het is ongelofelijk wat voor informatie er allemaal zichtbaar is bij zo’n digitale foto! Dus als je ze openbaar maak, kijk dan even goed wat je wil delen en hoe je dat kan aanpassen.

Rechts onderin staat een afbeelding van een camera, en daaronder staat “Show EXIF”. Kijk maar eens wat je allemaal kan zien.

Let niet op de foto zelf aub —>> klik

Picturepush is ook makkelijk. En niet duur.

Wat is er mis met het uploaden van foto’s naar het forum?
Ik zie vaak genoeg verwijzingen naar een andere site gezien die verbroken waren. Vaak zijn foto’s van een oud(er) topic dan ook niet meer te zien.

Onscherpe foto’s.

Zelf upload ik ook liever naar een dienst waar ik zelf kan bepalen wat nog wel en niet zichtbaar blijft. Vervelend wellicht dat posts incompleet worden, maar zo blijf ik wel zoveel mogelijk baas over MIJN foto’s.

Imgur!

1 like

*1 jaar geleden *
Kijk mijn nieuwe aanwinst:

Ziehier dit fotoverslag van deze uiterst zeldzame handwinder:

etc
Vaak is het toch ook gewoon ruimtegebrek op je account en niet opzettelijk foto’s verwijderen zodat men het niet meer kan zien?

Volgens info van een fotoforumlid waarschuwt Imgur in haar voorwaarden ook over doorlinken naar “derden”.
Dus hier kan hetzelfde gaan gebeuren als Photobucket…

Ik gebruik al jaren IMGUR. Er zijn kant en klaar voorbereide formats om je foto op message boards en forums te plaatsen. Daardoor voorzie ik (vooralsnog) geen problemen.

Imgur geprobeerd maar met grotere albums mist een gridview. Onhandig om in bijna full screen door de albums te bladeren.

Een quote uit hun terms of use:

When you make your Content public, you grant us a worldwide, non-exclusive, royalty-free, non-revocable, right and license to copy, sell, convey, distribute, stream, post, publicly display (e.g. post it elsewhere), reproduce and create derivative works from it (meaning things based on it), whether in print or any kind of electronic version that exists now or is later developed, for any purpose, including a commercial purpose with the right to sublicense such rights to others.

Weinig baas over jouw foto’s wanneer je ze openbaar hebt gemaakt :wink:

Dat dus

@Erikje
In mijn post noem ik geen alternatief, dus ik heb dan ook geen idee welke “terms of use” je bedoeld.

Edit:
Momenteel gebruik ik voor forums voornamelijk imgur, maar daar ben ik ook niet 100% tevreden over. Het voldoet voor nu.

Zolang je een link naar je foto’s plaatst heb je nog enigzins controle, op het moment dat je upload en niet meer kunt verwijderen niet meer.
Je hebt gelijk dat zodra je je foto online gebruikt je er niet meer 100% de “baas” over bent en deze gekopieerd kan worden.

Maakt feitelijk niet uit welke gratis “service” je gebruikt. Ze hebben allemaal het principe dat openbaar uploaden zal betekenen dat je geen eigen baas meer bent, dus ja, ook Imgur.

Al die services kunnen en mogen je content gebruiken en verkopen ook al delete je je content achteraf. Dus feitelijk kan je je foto’s ook via dit forum uploaden.

Ik begrijp je nu, achteraf post editen is niet altijd mogelijk (nu wel dus :nerd:)

Nu imgur en Flickr getest vanaf iOS. Imgur heeft geen gridview, is bij grotere albums lang scrollen. Flickr geeft geen img links.

Flickr geeft wel links in verschillende maten en codes.
Met name ook makkelijk via de iphone en een speciale app, voor als je onderweg bent.

Flickr is top. Gebruik het al Jaren.