PO 2500 vs 8500 vs SMPc vs ..... Een extra duiker voor Ghentwatch

Dat!

Nah de BLNR vind ik veel unieker dan een sub of SD.
Ik denk dat ik eens een PO probeer. 42mm 2500.

Ik zie graag cijfers :slight_smile:

Ben ook wel benieuwd

Deze :thumbsup:

5 likes

830 euro exclusief btw voor een royal oak automaat (normale versie). Rechtstreeks van de AP website geplukt.

Dank je. Weet je ook waarom ze exclusief btw noteren? Ik denk dat een exclusief horloge niet echt als bedrijfsaankoop beschouwd wordt :stuck_out_tongue:

Basiskost. Dat is zonder polijsten, zonder vervangen van onderdelen die niet onder die basisservice vallen, zonder nieuw glas en ga zo maar door.

Horrorverhalen genoeg op het net van prijzen van 3K+ voor een horloge van amper 10 jaar oud.

Geen idee eerlijk gezegd. Misschien omdat het de algemene website is en dus de btw per land kan verschillen.

-edit Nee dit geldt voor de geneva boutique (waar niemand blijkbaar geïnteresseerd is in btw). Verder geven ze al aan dat prijzen tussen verschillende reparateurs kunnen verschillen :grimacing:

Ik vond dat tonnetje-effect wel leuk juist. Maar het is een beste kluif aan de pols.

2500 is wat klassieker. Gulden middenweg -> keramische PO 2500 alleen is dat helaas geen gulden middenweg qua prijs :frowning:

SMPc ook gehad. Kan je ook niet echt mis mee gaan. Lekkere ouwe-lullen band heeft die ook :slight_smile: (die dus wel went en mooi is IMHO)

2 likes

Begrijp me niet verkeerd hè. Wij vinden het tonnetje effect aan jou ook wel leuk juist. :kissing_heart:

4 likes

Zomaar wat ideetjes…

2 likes

Zonder dat je het weet ben je dus oo zoek naar mijn horloge

Zelf heb ik een PO 8500 van 42mm en hij draagt best prettig. Ik heb vrij kleine polsen.
Zelf heb ik nooit een 2500 gepast. De SMP zat ook wel erg lekker, maar de klok kon me minder bekoren.
Verder is Tudor ook een goede optie.

Refinishing zie ik ook nog apart staan, dat zit er bij andere merken toch gewoon in?

Een royal oak chrono is 1350, refinishing 300, daar nog eens de BTW bovenop en je zit al vlotjes over de 2000 BTW incl. (in CHF maar dat is ongeveer gelijk aan de € toch dacht ik)

Dat noem ik inderdaad ook obsceen.

1 like

En om ook nog on topic te reageren: Ik heb een PO 8500, wel in de 45mm versie, al een paar jaar en vaak gedragen.
draagt voor mij zeer comfortabel, je moet maar net geluk hebben met de bandlengte zeker. de bezel is nog in perfecte toestand, ondanks dat ik dit horloge niet speciaal voorzichtig behandel.

Een ander voordeel is dat de service interval van de 8500 langer uit elkaar ligt dan de 2500 dacht ik? was dat niet standaard aanbevolen om de 7 jaar voor de 8500? als je afwisselt haal je dus makkelijk 10 jaar tussen services.

Meer nog, dat refinishen bij AP is niet inclusief reparaties, dus nog altijd bijbetalen voor nieuwe bezelschroefjes bovenop de extra refinish kost bij.

Ja ik denk dat ik toch maar een beiden probeer, de 2500 en de 8500 als de 8500 de hoogte niet stoort dan lijkt het me de betere keuze.

Het is niet alleen de hoogte maar ook het gewicht, oftewel het bekende “tonnetje”.

Gewicht stoort me niet zo, heb fijnere polsjes op 17,5cm maar tik zelf toch tegen de 100kg aan :wink:

De Tudor Heritage Chronograph weegt zo te zien meer op bracelet en dat vond ik net prettig.
Wordt maar te zien hoe dat gewicht verdeeld zit.

Dan zou ik toch gaan voor de Balticus StarDust.