Poljot-watches24.com

September vorig jaar had ik een leuke blauwe Poljot NOS besteld bij deze leverancier uit Moskou. Voor plaatje horloge zie:


(tikje naar beneden scrollen zie ik)

Helaas bleek binnen een dag dat het horloge niet goed liep.
Via e-mail contact opgenomen met de leverancier en na 3 mails eindelijk een reactie:

Tut mir Leid, dass die Uhr ein Problem hat. Sicher handelt sich sicher nur um einen Transportschaden. Bitte schicken Sie die Uhr zur Revision an folgende Adresse:
Herr Muth wird Ihnen die Uhr kostenlos in Ordnung bringen.

(Ik heb het adres (in Duitsland) maar niet geplaatst hier. Een email adres stond er niet bij trouwens.)
Zo gezegd zo gedaan. Aangetekend verzonden en via track en trace kon ik zien dat het pakketje aangenomen was.
Sindsdien heb ik 5 maal een reminder gestuurd naar de leverancier omdat ik niets meer hoorde, maar geen enkele reactie meer. Dit is verder kansloos denk ik. Niet aan te bevelen dus deze leverancier.

Dat is een post hoger dan de jouwe, je bedoelt allicht deze:

Vervelende ervaring! Ik dacht eerst: wat raar, Julian Kampmann heeft een goede naam bij de verschillende liefhebbers. Maar dat is de eigenaar van poljot24.de en niet poljot-watches24.com. Deze wel erg opvallende gelijkenis is misschien een poging te profiteren van de goede naam van eerstgenoemde (of heeeel misschien dom toeval maar dat is moeilijk te geloven)… Op de website staat trouwens dat hij in Moskau zit, dan is een reparatie in Duitsland wel raar.

Die gelijkenis is inderdaad opvallend ja.
Maar hij heeft kennelijk wel contacten in Duitsland en dat staat ook op de site:
Quootje:
I am self collect Russian watches and offer you here Russian quality products, but mainly Russian watches, directly from Russia, but also with location in Germany. The respective location of the desired article you can refer directly to the item description. In addition, please refer to the heading “ARTICLE FROM GERMANY” is an overview of articles that can be currently delivered directly from Germany

Tot mijn grote verrassing lag er gisteren een pakketje op de voordeurmat, uit Russia.
En daar zat in jawel: de blauwe NOS Poljot die ik een half jaar geleden teruggestuurd had voor reparatie omdat die de eerste dag al niet goed bleek te lopen (er zat garantie op). En hij loopt nu al een dag perfect, datum verspringt ook netjes.

Ik heb net een mailtje verstuurd naar de leverancier en nu kreeg ik na een half jaar radiostilte binnen 5 minuten (!) wel een reactie met de aanhef: freut mich, dass die Uhr nun endlich wieder bei Ihnen gelandet ist …

Kortom dus uiteindelijk toch nog alles netjes geregeld.:slight_smile:

: