Poll: Wat is de gemiddelde diameter van je horlogecollectie?

Modaal is een Seiko van 300 euro. Een GS is inderdaad bovenmodaal.

Waarom zet je er geen jubilee op?

Dat doe ik ook. Ik zet er geen jubilee op. :grinning: Schaam je. Onverlaat. Vlegel.

Het gaat donkerbruin cordovan worden.

Trouwens, modaal is niet perse inkomensgerelateerd. Jullie lezen teveel kranten.

4 likes

Modaal is gemiddeld. Noem jij je GS een dertien in een dozijn horloge? :sunglasses:

Deze prinses raakt die smerige vette dingen niet aan Chris :princess:t2:.

1 like

Modaal is net zo min gemiddeld als jouw mediaan. :grinning:

1 like

NEEHEEE STATISTISCH GEZIEN NIET, ER ZIJN DRIE CENTRUMMATEN -> EEN GEMIDDELDE, EEN MODUS EN EEN MEDIAAN.

Pfuu, oke dat is aan de kant.

We hebben het nu over Jan Modaal, met zijn kleine kutautootje, en zijn gemiddelde salaris (see what I did there?), zijn Seiko van 300 piek en zijn vrouw zonder fatsoenlijke hobbyā€™s die hij per maand weer wat dikker ziet worden.

Jouw GS past niet in dat rijtje.

4 likes

Om over de rest maar te zwijgen.

2 likes

Gegeven een hele nette maat van 40mm denk ik dat dat qua grootte wel zo is.

Modaal

modaal bijv.naamw.

Uitspraak: [moā€™dal] (in de statistiek) overeenkomend met wat het vaakst voorkomt in een frequentieverdeling

Voorbeelden: Bij een evenredige verdeling ligt de modale waarde dicht bij het gemiddelde., een modaal inkomen, de modale Vlaming

Sssst, we zouden het er na die douche niet meer over hebben, toch, Henk? :grin:

2 likes

De gemiddelde diameter van mā€™n collectie kan ik je helaas niet geven. Ik parkeer mā€™n ongebruikte horloges altijd naast elkaar in een rijtje, niet in een cirkel.

De gemiddelde diameter van de horloges in mā€™n collectie kan ik helaas ook niet geven. Heb een Aevig Valkyr en G-Shock GW5600, die doen niet aan diameters.

Maar de gemiddelde diameter van de ronde horloges in mā€™n collectie is 39.5 [mm]. Enigszins genivelleerd door de Seiko Lord Marvel.

2 likes

34+35+42+46+41+46+45+45+44 = gemiddeld 42.

Dat horloge met als diameter -37 klinkt interessant.
Zou je daar eens een plaatje van kunnen plaatsen? :rofl: :joy:

2 likes

:rofl: Kan 'm zo snel niet vindenā€¦:sunglasses:

1 like

:joy: had m ook al gezien! Was benieuwd wat voor trucje hij daar aan het uithalen was :joy:

2 likes

Het is de alter ego van dezeā€¦:wink:

2 likes

Ik vermoed 39mm

@dialstatic was is op dit moment het gemiddelde van alle gemiddelden? :sunglasses:

voor het gemak <=35 als 35 en >=44 als 44 genomen:
gemidDiam

2 likes

Zo, ook even een kwartiertje met de schuifmaat in de weer geweest; projectenbak heb ik overgeslagen; dit zijn dus alleen de draagbare horloges: :sweat_smile:

image

Overigens draag ik de horloges boven 45 mm eigenlijk zelden of nooit meer; als je die niet meerekent zakt het gemiddelde van 41 naar 39 mm.:thinking:

4 likes

Omega 41.5
Oris 46

Gemiddeld 43.5

Dank U!

Je kunt videoā€™s ook vanaf een bepaald tijdstip erin plempen hier.

Alstu :wink:

1 like

33 + 34 + 36 + 36 + 36 + 41.5 + 42

/

7

= 36.9 mm