Poll Zomertijd-Wintertijd

Wintertijd, dit zit nl het dichtst bij de echte tijd.

Gelukkig maar :slight_smile:

2 likes

Hieronder de mening van het niet-hf-volk…

gooi em er maar weer es in, goeie heldere uitleg van consequenties…

Vroeger was alles beter.
dus laat maar zo die tijd.

…dan heb je niet gekeken…

Jij gaat zeker ook nooit op vakantie naar een andere tijdzone? Aangezien je altijd zo van slag bent door dat ene uurtje, moet dat een hel voor je zijn.

Klopt .

Wat een overdreven gedoe vind ik dit, zeg. Laat gewoon lekker die zomertijd in stand, het is de enige periode waarin het werkend volk nog een beetje daglicht ziet en energie heeft om 's avonds na het werk te gaan sporten of te wandelen…en die ene dag dat het 9.45 licht wordt is 21 december. Half NL heeft dan al vrij genomen voor de kerstdagen, of het is een weekenddag en anders gewoon ff doorbijten met zijn allen. Een paar dagen later heeft dat probleem zichzelf opgelost omdat het vroeger licht wordt. Echt, de hele discussie gaat over extremen. Die 21 december wordt constant opgevoerd als argument alsof het een maand lang 21 december is.

4 likes

Het punt is gewoon, wat is het midden van jouw dag? Daar omheen moet het zoveel mogelijk licht zijn. Ik leef van 7.00 tot 23.00. Dus mijn middelpunt is 15.00. Dus altijd zomertijd werkt een stuk beter voor mij dan altijd wintertijd.

Bedenk eens dat het bij altijd wintertijd op de langste dag al rond 4.00 licht is! Dan hoort een mens te slapen.

3 likes

10 uur 's ochtends pas licht, maakt mij niet vrolijk, en dan is het ook nog koud…

Dat is ook niet het geval, in de winter schemert het lang en is het dus al licht voordat de zon opkomt.

Overigens ben ik ook nu met wintertijd al op m’n werk voordat het licht wordt, dus ik heb met wakker worden nu ook niks aan daglicht.

3 likes

Niet iedereen is het met Lubach eens :

#metoo

Gewoon wintertijd omdat dit het dichtste tegen het ritme van de natuur ligt. Wat kan mij dat uurtje licht extra schelen in de zomer.

1 like

als het je niks kan schelen hoeft er toch niks te veranderen?

Dat ritme van de natuur is ook een non-argument aangezien onze tijdzone tot Roemenie loopt. Dus 12 uur hier is niet 12 uur in Hongarije toch geeft de klok dat aan. Als je het ritme van de natuur wilt volgen moet elke plaats zijn eigen tijd hebben. En dat kan niet.

1 like

Tja, wat kan mij dat extra uurtje 's ochtends schelen; dan zit ik toch op kantoor en heb ik er niks aan; 's avonds ben ik thuis en heb ik wat aan dat extra uurtje. :sunglasses:

En dan hebben wij nog de “luxe” in het westen van onze tijdzone te wonen. In mensen die oostelijker in hun tijdszone wonen is het gewoon makkelijk nog drie kwartier eerder donker smiddags.

1 like

Ga gewoon in het midden tussen zomer- en wintertijd zitten. Klaar.

Houden zoals het nú is.

Hoofdzaken Bijzaken … er zijn belangrijker zaken dan het geneuzel over zomer of wintertijd.
Belangrijke zaken zoals IAmsterdam … Ow wacht