Prijsje gewonnen :)

Jai taller ikke dansk.

1 like

ik zie wel eens zo’n Deense crime, maar het lijkt wel alsof ze halve woorden inslikken, of met 2 woorden iets kunnen uitdrukken waar je in het Nederlands 10 woorden voor nodig hebt,
een heel verschil met bijvoorbeeld Zweeds, dat je met een combinatie van Nederlands Engels en Duits nog enigszins kunt volgen …
i.i.g. bestaat Zweeds uit woorden i.p.v een ritmisch stemgeluid

1 like

Dat…of je was gewoon nog aan het genieten…

2 likes

Ik heb zelf ook een beetje invloed op mijn keuze toch? :stuck_out_tongue_closed_eyes: (Ik droom verder)

2 likes

Samen is heftig… Soms verlangen naar alleen zijn… Heerlijk!

1 like

Gefeliciteerd! Toevallig: ik had nog nooit van dit merk gehoord. Juist vanmiddag liep ik in Duitsland langs een vitrine met dit merk en nu zie ik het hier. Ik hoop dat je er lang plezier aan beleeft, ziet er iig geinig uit.

1 like

Je bent offtopic en kunt nu zo een ban krijgen!!!1!!1!

Dat was ontopic. Maar offtopic:
Wist je dat het Twents, en dan bedoel ik niet Nederlands met Twents accent, maar de taal die net als het Fries als officiële taal erkent had moeten worden, best veel gemeen heeft met het Deens? Meer dan met het Nederlands althans. Twents is niet mijn moerstaal maar ik kwam er wel eens mee in aanraking. Ik zag laatst de film Kvinden i Buret (2013), aanrader, en herkende veel overeenkomsten. Uit mijn hoofd: Edik=azijn in Deens en oud Twents.

Noren en Zweden vinden Deens moeilijker te verstaan dan elkaars talen, maar lezen gaat een stuk beter.

1 like

Gefeliciteerd met deze prijs!

Zijn die er dan? Ik heb nog nooit een bloedmooie Scandinavische vrouw gezien, en kom er op vakantie genoeg tegen in bikini. Kijk dan maar snel de andere kant uit…vreselijk.

2 likes

Leuk, mooi horloge ook!

Niet georg jensen, maar jacob jensen heb ik wel een keer ontmoet!

1 like

en ook in het Gronings.

3 likes

en een 4 op de schaal van Trump

2 likes

Zweeds was mijn redding tijdens mijn half jaar studie in Finland. Alles(verkeersborden, recepten etc) stond ook in het zweeds vermeld.

Als een dronken Nederlander Engels zou proberen te schrijven en dit niet kan, dan krijg je Zweeds.

1 like

Twents en Gronings zijn allebei Nedersaksische dialecten. En het Nedersaksisch is in Nederland een erkende streektaal. Niet dezelfde status als het Fries, maar ook niet helemaal vergeten.

1 like

De status die door ambtenaren wordt verstrekt interesseert me niet zo veel, maar ik heb een aantal boeken over linguistiek en taalhistorie (en ook gelezen). Als een “bèta” heb ik me altijd ook wel geïnteresseerd in niet exacte vakken. De stamboom der talen is erg interessant. Gecombineerd met nieuwe DNA technieken word de stamboom der volken langzaam aan duidelijker.

Sorry voor de offtopics. @TS: gefeliciteerd met de Bering :smile:

1 like