ZO, heel goed gedaan!! Een genot om te zien!
Gaaf verslag en prachtig resultaat
Dit zijn de mooie posts op HF.
Weer goed gedaan Wilko.
Draag deze Tissot met plezier.
Dank je, gaat lukken; ook vandaag weer om de pols.
Ga hem denk ik nog wel wat bijregelen, loopt nu ongeveer 10 seconden in de min per dag. Niet dramatisch, maar dat moet beter kunnen. Wordt wel weer even stoeien, deze 784-1 heeft nog geen fijnafstelling.
Verder iedereen bedankt voor de leuke reacties.
Leuke read,echt een plaatje wat je daar hebt!
Dank je.
Het grappige is dat het eigenlijk door een topic van iemand anders op dit forum komt dat ik deze gekocht heb:
Ik kwam dus een aantal dagen na de vraag in dit topic een vrijwel identieke tegen op ebay en ik dacht, hmm dat is toch best een mooi horloge; klikkerdeklik.
Daarvoor zaten zwarte wijzerplaten eigenlijk niet zo in m’n zichtveld.
Ik moet je eerlijk toegeven, hetzelfde zou nu wel eens bij mij kunnen gebeuren. Heb er al eentje gevonden in nette staat.
Ha, dat is grappig. Veel succes met de eventuele aankoop.
Realiseer je trouwens dat deze horloges vrij klein zijn, 34 mm excl. kroon. Ik heb vrij dunne polsen, dus voor mij is dit een prima maat, maar dat geldt niet voor iedereen.
Prachtig, dan heb je eer van je werk!
Maar “huidboter”…
Heb ik niet zelf bedacht hoor, maar wel een smakelijke benaming.
Niet teveel over nadenken als je aan zulke horlogeprojecten begint.
Laat het even weten als wanneer het mis gaat
Doe ik.
Zal vast ook wel een keer mis gaan, maar tot nog toe heb ik in de opwindstand nog geen problemen gehad. In de wijzerverzet stand moest ik nog wel eens wijzerplaatje lichten om de boel weer goed te leggen.
Bedankt voor de tip, ik draag zelf alleen vintage, dus 34-35mm is een beetje de standaard voor mij. Moest ik er eentje aanschaffen laat ik het zeker weten.
Prachtig gerestaureerd Wilko!
Inmiddels heb ik ook een Seastar Visodate (handopwind) en hoop hem tzt ook in ere te herstellen. Hij loopt nog vrij goed, maar is door de jaren heen goed gebruikt.
Groet,
Dan.
Top proces en resultaat!
Hi Wilko,
Ik denk dat ik hem eerst ga laten services door een vakman, zodat ik hem de komende tijd dragen kan zonder angst voor slijtage. Stap twee zal een vergelijkbaar model kopen zijn en daarop experimenteren / leren. Het exemplaar wat ik nu heb is van mijn vader geweest, ik wil hem graag opknappen zonder al te veel risico dat ik hem aan het vernietigen ben … Wordt dus een wat langer termijn project. Maar jouw eindresultaat gezien hebbende, lijkt het mij zeker de moeite waard.
Groeten,
Dan.
Dat lijkt mij een goed plan. Mocht je nog wat tips nodig hebben dan laat maar weten.
Leuk dat je dit draadje na 2 jaar weer even boven water hebt gehaald. Ik had het destijds gemist en kon het nu alsnog met plezier lezen. @wbcoupe, helemaal Top met de Tissot’s