Eerste aankoop vintage tissot

Dag iedereen,
Ik heb sinds kort een tissot visodate seastar automatic van het jaar 1968. (784-2 aan de binnenkant)
Hij heeft wat opkuiswerk enzo nodig maar los daarvan ben ik er wel blij mee :slight_smile:.

Ik vroeg miu af of de case origineel is of niet? Na redelijk veel zoekwerk op het net kwam ik de T12, PR561 en de seastar seven tegen maar iets met een wijzerplaat als de mijne heb ik niet gevonden.

Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt,
Desma.

Hier enkele foto’s:

6 likes

je vraagt of de kast origineel is, maar zegt dat je nergens zo’n wijzerplaat vindt…???
Als je binnen in de kast kijkt zie je het ref nr en vind je op Googem zeker andere exemplaren.
Bijvoorbeeld deze (T logo is anders, maar verder)

https://www.terapeak.com/worth/tissot-visodate-automatic-seastar-cal-784-2-mechanical-vintage-collectible-swiss/281948850696/

Er zijn heel veel verschillende wijzerplaten gemaakt, dat je niet meteen een identieke kunt vinden zegt niet alles. :sunglasses: De kast lijkt mij zoals hierboven al gezegd wel origineel, want die kom je vaker tegen.

Zwarte wijzerplaten in vintage horloges zijn vaak niet origineel, maar op basis van deze wat blurry foto is niet echt te beoordelen of het een redial betreft of niet.
Dus als je een paar betere foto’s zou kunnen maken… :innocent:

Bedankt voor de info! Ik zal eens kijken voor een close-up.

Ik heb hier volgens mij precies dezelfde gevonden. Dial lijkt me dus authentiek… :smile:

Ja idd. Blij om te zien :slight_smile:
Enige verschil is dat demijne een 784-2 is ipv. Een 784-1.

Kent iemand het verschil hiertussen?

1 like

Ja 1​:grin::grin::grin:

1 like

Grapjas! :grinning:

1 like

Volgens Ranfft:
Suffix -1: neuer Incabloc, Datumraste mit Langloch für Datumschaltung durch Vor- und Rückstellen
Suffix -2: Änderung Federhauskern und -Brücke

Bedankt voor de info! Het is leuk om over te lezen allemaal!