Rado.. captain Iglo

Hé guys,

Het valt mij op dat er weinig tot geen Rado’s langs komen hier.
Hoe komt dat? Ligt het aan de modellen of aan de kwaliteit/prijs verhouding?

Ik vind de nieuwe captain cook wel een kek ding.

Zijn er hier uberhaupt mensen die ervaring hebben met het merk?
Ik kom er graag wat meer over te weten (de geschiedenis van het merk kan ik wel googlen).

:v:t2:

12 likes

Rado-Voyager-advRadoVoyager-1jan2012 (1) [640x480]

Best wel Rado’s op het forum.
Beetje zoeken en je vindt ze wel.

Dit is een topic speciaal gewijd aan (bezitters van een) Rado.

1 like

Gisteren nog gespot in “wat dragen we vandaag”, de nieuwe 42 mm CaptainCook.
https://www.horlogeforum.nl/t/wat-dragen-we-vandaag-deel-xii/193799/13493

@koetsjh is onze expert op het gebied van Rado. Waarom? Daarom!

1 like

Zeer weinig ad’s hebben deze in de toonzaal liggen heb ik opgemerkt. Wou deze is gaan passen, 3 rado verdelers afgelopen maar nergens hadden ze deze op stock.

Ik vind die Captain Cook ook een tof ding. Mooie duiker met een retro look en eigen gezicht. Maar ik vind ‘m te prijzig. Ik zeg niet dat ‘ie het niet waard is, alleen dat ik voor dat geld een andere keuze maak.

1 like

Ik vind hem ook wat hebben, maar ik haak af als een duiker een leren band heeft. Zo raar…

1 like

Deze grijze is een limited van the Rake. Alleen via hun site te koop.

Zo wel tof, maar op onderstaande foto’s vind ik hem wat cheap ogen.
https://www.ablogtowatch.com/rado-captain-cook-watch-2017/

1 like

De captain Cook op sailcloth is vele mooier :blush:

14 likes

De Captain Cook vindt ik ook best wel mooi. Tsja, zoals @anon23521125EV zegt, ik heb wel een zwak voor Rado. :slight_smile:

Tijdloos…

3 likes


Nog steeds blij mee. Nu op leer wat hem beter staat imo

4 likes

Rado maakt leuke, onderscheidende horloges. Ze zijn relatief duur in de aanschaf en schrijven af als een malle. Ik denk dat dat veel mensen tegenhoudt om ze te kopen.

1 like

Die retro duikers die ze de afgelopen tijd in het assortiment hebben vind ik bijzonder geslaagd en zou ik graag hebben.
Al die keramische lijnen waar Rado ook bekend om staat vind ik daarentegen weer echt bijzonder lelijk, wat mij zelfs een tijdlang het hele merk Rado heeft doen negeren.
Die blauwe die @Racerke hierboven post vind ik echt heel lekker, evenals deze.

8 likes

Voor mij ogen de heruitgaves net iets te steriel, ik blijf bij de vintage variant. Van de MKII is nu ook een heruitgave.

4 likes

Nou inderdaad. Voor dat geld verwacht je een iets verfijndere afwerking.

Thanks voor jullie (gemengde) reacties. Voor €1900 is er natuurlijk veel te koop, maar het is dus niet zo dat het te duur is voor de kwaliteit. Alleen Rado staat wat bekender om haar minder mooie designs over het algemeen?

Wat te denken van deze die eraan gaan komen. Ik vind ze erg gaaf (enkeling daargelaten):

https://www.fratellowatches.com/hot-take-rado-golden-horse-collection/

1 like

Veel zwarte modellen uit keramiek, eventueel met glimmers. De re-issues echter zijn best leuk!

Mijn ex mkii:

Gr, HJR

1 like