Ik denk dat ik 10 jaar geleden hier voor het laatst gepost heb. Maar natuurlijk wel meegekeken
Ik ben onlangs in het bezit gekomen van een TH Carrera calibre 17 chronometer. Dit horloge heb ik gekocht in Engeland. Bij thuiskomst zag ik dat de pointer van de linker sub-dial niet exact op 12 uur stond; hij stond er iets rechts van (zie foto 2). Hiermee ben ik naar een erkende TH-dealer gegaan. Dit is onder garantie hersteld. Nu krijg ik het horloge terug en u nu staat de pointer iets links van 12 uur (foto 3) . Het irriteert me toch lichtelijk kom ik achter.
Wat vinden jullie? Mag dit bij een klokje in deze prijsklasse of zit ik te muggenziften?
Als je je er aan ergert moet je terug, ongeacht of het nu een TH of een Alibaba is, wel zou het onredelijk zijn om te verwachten dat je China klokje 100% is voor maar 15 dollar.
Mijn inziens hoort Tag toch zeker bij de top 5 high end en mag dit dus absoluut niet, wat zei de dealer?
Ik roep iedereen op om de meest geweldige antwoorden te formuleren maar pas in 2028 te posten.
Zonder flauwekul, die wijzer wijkt nu net zo veel af als voorheen, maar dan de andere kant op. Als je hem niet terugbrengt zeg je eigenlijk tegen jezelf dat je er de eerste keer ook onterecht iets aan wilde laten doen. Dus maar weer terug.
Dus het is Audemars Piguet, Patek Philippe, and Vacheron Constantin, Lange en… TAG? En Laurent Ferrier dan? Of F.P. Journe? Om maar niet te spreken van Roger Smith
Ben het met je eens dat Rolex “mid-tier” is hoor
Voor mij AP, PP, VC zijn buiten bereik en Lange heb ik me nooit in verdiept Ik bedoel het rijtje Rolex,Omega,Breitling,Tag etc . Zullen we het dan midden-hoog noemen?
Top 50 misschien.
Merken als Patek, Audemars, Jaeger, Breguet, Omega, Vacheron, Richard Mille, Ulysse Nardin staan er stukken boven (om er maar een paar willekeurige te noemen).
Je brengt het horloge voor correctie van de pointer, je krijgt hem terug en de pointer staat nog steeds niet juist. Ik zou terug gaan om dit toch te laten herstellen, hier ga je juist nu op letten stel ik mij zo voor…
Daarnaast; matige service wanneer je het horloge dan zo retour krijgt.
Op foto 3 staat het toch behoorlijk goed.
En, het is een minute counter, dit lijkt mij accuraat genoeg.
Ik zou ook de chrono wat vaker gebruiken dan valt alles wel
op z’n plek