Heuer Monaco problemen!

Inmiddels loop ik met een big smile rond met een nieuw exemplaar van de Heuer Monaco CAW211P, dankzij Schaap en Citroen Rotterdam. Maar daar ging wel wat aan vooraf…

Ik ben enorm zuinig op mijn spullen. Schade aan mijn horloge valt me gelijk op. Daar had ik met mijn nieuwe Monaco natuurlijk geen last van. Maar tijdens een van de vele “kijksessies” naar mijn nieuwe aanwinst viel me op dat de minutenwijzer niet goed de minutenmarkers raakte. Ok. Minutenwijzer niet goed ingesteld blijkbaar.

Nadat ik de minutenwijzer opnieuw had ingesteld, viel me op dat een half uur later de minutenmarkers weer totaal buiten beeld waren… Om een kwartier later weer min of meer goed te staan.

Zie de foto’s. Nog nooit heb ik zo’n afwijking meegemaakt. Bij Schaap en Citroen werd het probleem onderkend. TAG Heuer Duitsland deed in eerste instantie alsof ik gek was. Na aandringen bekeken ze het horloge nogmaals. Conclusie: is slechts een optische kwestie. Technisch is het horloge in orde. We sturen het terug naar Nederland.

Ik heb nog gesputterd, ontdaan als ik was. Optisch? Ja, als dat niet relevant meer is, dan koop ik wel een Swatch of een Lorus (met alle respect overigens).

Maar wel wilde niet toegeven. Een dergelijke afwijking zou bij elke TAG Heuer voorkomen! Dat wilde ik wel graag in een op horlogeforum of watchuseek te delen brief hebben. Die brief is echter niet gekomen…

Zoals reeds in een ander topic naar voren gebracht: Schaap en Citroen heeft het zuur voor me opgepakt en me het zoet - een nieuw exemplaar waarvan ik al een paar foto’s heb geplaatst - gegeven. Lang leve Schaap en Citroen.

En TAG Heuer? Dit zou wel eens mijn eerste maar ook laatste TAG Heuer kunnen zijn eerlijk gezegd. Met dit soort kwaliteitscontrole en after sale service, durf ik een dergelijk merk niet snel nog een keer aan…

Of stel ik me aan en is die afwijking normaal? Hoor graag wat jullie er van vinden!

4 likes

Eh, ik snap het niet.

2 likes

Ik snap het wel. Ik had ook een nieuwe willen, ik zou m er kapot aan ergeren.

Van harte met de nieuwe klok!

2 likes

Zou je het voor mij kunnen verduidelijken?

Zeker niet normaal. Het feit dat het 2e nieuwe exemplaar deze afwijking niet vertoont bevestigd jouw stelling.
Mooi horloge, gefeliciteerd!

1 like

Tuurlijk:
Zie foto 1: op de hele minuut staat de minutenwijzer tussen de indices in i.p.v. precies erop, zoals het hoort (foto 2).

Minutenwijzer (kleine wijzer rechts) stond niet netjes op nul na het resetten. Hoort niet bij zo’n duur horloge. Is op de tweede foto te zien dat ie te ver naar rechts staat. Nette actie van S&C, minder netjes van TagHeuer.

De minutenwijzer hoort wanneer de secondewijzer op “60” staat, exact op de minuut te staan. Mits je hem natuurlijk zo afstelt. In ieder geval moet hij per minuut de afstand van een minuut overbruggen. Bij mijn vorige exemplaar overbrugde hij dan weer te weinig, zeg 45 seconden om dat vervolgens weer in te halen. Maar soms overbrugde hij te veel. De foto’s laten een afwijking zien van ongeveer 25 seconden! En dat is bizar veel in mijn ogen. TAG Heuer…

Wauw, allemaal tegelijk! (en ik bleek het ook niet te snappen :frowning: )

Wellicht was mijn eerste uitleg vrij waardeloos… Sorry!

Nu zie ik het ook, ik zat naar de centrale minutenwijzer te kijken.

1 like

Zou het ook vervelend vinden.
Je koopt geen pakje boter.

Groot gelijk, Warroo! Tag Heuer moet zich de ogen uit het hoofd schamen! Een horloge is om naar te kijken en dan wil je uiteraard dat alles klopt en dat secondewijzer en minutenwijzer synchroon gaan. Is de secondewijzer op de 12, dan priemt de minutenwijzer exact op de aanduiding van de minuut. Als dat niet zo is, stel je dat even bij en dan is alles weer in orde. Niet bij jouw eerste TH. Optisch bedrog, Tag Heuer of boerenbedrog?
TU voor Schaap en Citroen Rotterdam.

1 like

Inderdaad wel een heel vreemd probleem! Gelukkig is het allemaal opgelost.

1 like

Zou een “niet WUS” het hebben gemerkt ??

Elf.

Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel horloges in handen heb gehad waarbij de minutenwijzer precies goed staat als de secondenwijzer de op 0 staat

Serieus? Kun je wat merken noemen?

Fijn dat het uiteindelijk toch netjes is opgelost.
Over het horloge: Mooi ding man!

1 like

Je hebt helemaal gelijk. Bij een horloge in die prijsklasse moet hij gewoon perfect zijn! Ik zou me er ook aan ergeren. Ik ben blij dat SC het voor je heeft opgelost.

Ik denk dat ieder merk wel steken laat vallen op de aftersales afdelingen. Immers alles draait om maximale winst. Helaas verliezen de merken daarbij de consument volledig uit het oog. Als klant ben je dan slechts een individu, nog niet eens 1% van hun clientèle. Als de overige 99% maar tevreden is, is de CFO dat dan ook maar.

Maar goed, het is niet anders. Leg je erbij neer en ga nu genieten van je super mooie horloge!

1 like

Ik heb er nog nooit op gelet of de wijzer precies op de minuut staat als de sec wijzer op 0 staat. En dat ga ik ook niet doen.

Maar als je er toevallig achterkomt, snap ik dat je het gemaakt wilt hebben.

1 like