Heuer Monaco problemen!

Mooi opgelost! :thumbsup:

Zou ik me ook aan ergeren een niet goed uitlijnende chrono voor Monaco centen.

Veel plezier met je Monaco! :thumbsup:

Groeten,

Noel.

Is die Monaco niet wat groot voor je?

1 like

Het is bij mij inmiddels netjes aangepast😀

1 like

Toch staat de minurenwijzer iets te ver naar rechts :confused:

1 like

dit was voor het aanpassen

Was dat een complexe - lees: dure - grap? TAG Heuer kon of wilde dat niet regelen voor mij.

Alleen aan de kroon te draaien toen de secondewijzer op 12 stond. Ik bedoelde het meer als grapje want ik had er nooit op gelet.

Het probleem van Warroo was toch ook dat de wijzers niet stabiel met elkaar mee draaiden, ook niet na het goed afstellen met de kroon.

Of begrijp ik er nu niets meer van??

1 like

idd. bij warroo was het echt een technisch mankement. bij mij slechts verkeerd afstellen.

Eehhmm… Allemaal?

Nou ik dit lees ben ik al mijn horloges aan het controleren…:grinning:

1 like

Het heeft allemaal ook te maken met het volgende - is het uurwerk “van nature” een chronograaf, of is het een 2890-A2 met een DD-module er op? In dat laatste geval is het soms echt een nachtmerrie om als horlogemaker de speling uit alle wijzertjes “weg” af te stellen.

Vooral het haperings-vrije laten lopen van de centrale secondenteller is bij een modulaire chrono heel moeilijk.

2 likes

@hendrik: en?

Ben nog wel even bezig…
Nu aan de pols een Rus, Mig 31, chrono en dat gaat perfect!
Daar zal de JSF nog een zware dobber aan hebben :slight_smile:

Als het bericht van PeterLC hierboven inderdaad aangeeft, dat de Tag Heuer Monaco een 2890-A2 met een DD module is, en dat die heel moeilijk zijn af te stellen, tja, dan gooit Tag Heuer dus een model in de markt als chronometer waar ze eigenlijk zoveel moeite mee hebben, dat je de vraag kunt stellen: wat stelt kwaliteit bij TH voor?

Klok is overigens geen chronometer, althans die claim blijkt nergens uit.

Grappig, het is voor het eerst dat iemand dit opmerkt. Ik ben ook allergisch voor het ‘verlopen’ van de minuutwijzer. (Zwaar geval van typisch OCD) Bij mijn Rolex GMT speelt dit ook. De minuutwijzer staat ook niet regelmatig op een minuutindex als de secondewijzer op 12 uur staat. Persoonlijk erger ik me er nogal aan, maar een horlogemaker bij wie ik dit wilde laten nakijken kon het niet oplossen, vertelde hij. Terwijl dit volgens mij, in mijn geval althans, met slijtage aan de raderen te maken heeft. Bij mijn andere horloges is er geen probleem, behalve nou net met deze Rolex notabene.

1 like

Het is echt niet alleen Tag Heuer. Bij mijn Tudor Heritage sprong de minutenwijzer wat bij het starten van de chrono.

Ik snapte eerst ook niet wat je bedoelde, maar wat je beschrijft Is wel heel bizar. Ik gebruik de chrono niet echt. Maar ik ga ff de mijne checken… :expressionless:

holy thread resurrection, Batman!

4 likes