Review: Casio Oceanus T200S

Heel mooi!
Deze wil ik ook wel … :drooling_face: :
Veel draagplezier!

1 like

Of misschien juist wel omdat deze niet nauwkeurig hoeft te zijn omdat deze normaal gesproken elke 24 uur een update krijgt. Volgens mij heeft @Fate_Amenable_To_Change hier wel aans wat over gezegd en dat klinkt plausibel.

1 like

Geweldige review, waarvoor dank. En…Ik ben verliefd! Heb gekeken, maar voor zover ik kan zien is deze Casio niet te koop in Nederland, of zit deze er aan te komen? Twijfel of ik zo’n nieuw technisch vernuft overzee moet aanschaffen. Bij storing, waar kom ik dan terecht?

1 like

Bij casio? :stuck_out_tongue:
Best fijne service is mijn ervaring.

Een quartz van een paar euro kan, op wat minuten afwijking per jaar na, op tijd blijven lopen. Synchronisatie of niet, de frequentie die wordt afgegeven blijft hetzelfde lijkt me. Niet nauwkeurig is wel een relatief begrip natuurlijk.

3 likes

uitsluitend in/via Japan

1 like

Complimenten voor de review, foto’s en zeker voor de Casio.
Erg fraai horloge met hele nuttige functies.

1 like

Ik was door @Hieronimus op dat spoor gezet, ere wie ere toekomt. :grin:

2 likes

Dankjewel voor de review Wander. Mooi horloge hoor. Geniet er van.

1 like

Haha, ik ben tot de ontdekking gekomen dat ik gelijk lopen/consistentie/accuratesse meer waardeer dan een mooi uiterlijk of bijzonder mechanisme.

En op dit forum heb ik eerder quotes gezien over radiografisch gesynchroniseerde horloges die zonder signaal niet beter liepen dan de goedkoopste horkebakken met een afwijking van meer dan een halve minuut per maand. Vandaarmijn vraag en ik hoop in dit geval dat deze Casio ook standalone z’n mannetje staat want dan is het een perfect package.

2 likes

Ik weet niet meer wat ik precies gezegd heb maar voor de eer doen we ̶a̶l̶l̶e̶s̶ veel.

@wander, Mooie Oceanus hoor! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed dat titaniumcarbide zich op de langere termijn houdt.

Niet-radiogesynchroniseerde quartz werkjes worden doorgaans op -/+15 seconden per maand gespecificeerd. De verschillende merken (Ronda, Seiko, Eta, Casio etc.) ontlopen elkaar ook niet veel op dit punt. In de praktijk lopen ze nog wel wat beter, 5 a 10 seconden is heel gangbaar (en dat is een waarde die ik zelf ook veel heb gezien).
Het is natuurlijk niet zo dat ze deze werkjes nameten, selecteren op nauwkeurigheid en dan kiezen voor de ‘slechtste’ om in een radiogestuurd werkje te doen ‘omdat je er dan toch niets van merkt’.
Of was de achtergrond van je vraag heel anders?

Overigens kun je veel Casio werkjes reguleren! Sommige hebben een trimmer, en met sommige moet je solderen. Over het laatste had ik een youtube link, maar die checkte ik zojuist en die is nu ‘dood’.
Voor kalibers met trimmer:
https://www.buywatchesonline.com.au/casioblog/how-do-i-adjust-the-accuracy-of-my-g-shock/

4 likes

En het werkt, we zijn bij de bron en hebben het verlossende antwoord :+1:

2 likes

tenor
Grappig genoeg ben je rete-consequent, want wat je onder aan je post zei, zeg maar. :clinking_glasses:

Hm.

Hier

noch hier
https://www.ablogtowatch.com/casio-raises-the-bar-again-with-tough-recalibrating-radio-controlled-movement-using-led-precision-system/

vind ik iets over die +/- 15 seconden per maand die @Hieronimus noemt. Het lijkt er op dat Casio on message blijft en roept dat het horloge over 100.000 jaar een seconde verliest of wint, wat natuurlijk marketing gelul is. Ik vraag me af of dat signaal nog 100.000 jaar bestaat, en of die rare oceanus het dan nog doet. :slight_smile:

Kortom: Leuke horloges, maar ergens in m’n achterhoofd vind ik HAQ toch leuker dan radio-controlled, en dat is zeer zeker deels @Hieronimus’ schuld. De man maakt bij tijd en wijle irritant goede argumenten.

3 likes

Bedankt allemaal! Leuk dat de review zo goed ontvangen is. Was een gekkenhuis vandaag, dus eens een keer geen tijd gehad om HF op het werk te checken :sunglasses:
Eens reageren op alles wat hier voorbij gekomen is:

Klopt. :wink: Bijna vergeten. :exploding_head:


Je bedoeld de T200S? Of heb ik er nu voor gezorgd dat je dit horloge juist niet wilt hebben :yum:?


Jazeker heb ik die nog. Gaat ook niet weg. Je bent hem dus echt kwijt :wink:


Ik heb zelf 17,5cm polsen. Ik denk dat 16,5 op het randje is. Voor het geld zou ik het risico in ieder geval niet nemen. Dan zou ik even langs komen om hem te passen. Het blijft toch altijd een persoonlijk iets. <40 stoort mij op eoa manier terwijl ik een horloge met een kleine maat bij anderen perfect vindt staan. Het is psychologisch (aka Mindfuck :face_with_raised_eyebrow:).
Aangezien inmiddels 2 personen langs willen komen, kunnen we er beter een kleine meeting van maken. Terrasje? :beers::clinking_glasses:


Carrière switch? :thinking:


Haha, Als ik zelfs jou kan overtuigen… Thanks :pray:


Ik zat ook erg te twijfelen. Alle foto’s laten een blauwe gloed zien, maar de reviewers praten over een zwarte plaat. Ik wilde zeker de blauwe “gloed” hebben, dus wist in eerste instantie niet welke ik moest bestellen. Ben blij dat ik voor de zwarte uitvoering ben gegaan. Op sommige momenten is de plaat diepzwart en op andere momenten blauw, soms bruin of paars. Ik snap nog steeds niet wat ze met het glas hebben gedaan. De randen worden vaak blauw, dus ik vermoed dat dit komt door de coating en de wijze waarop het glas aan de rand bewerkt is. Het zou ook zo kunnen zijn dat ze iets met de kunststof buitenring hebben gedaan waarop het glas rust. Ik kan er mijn vinger niet op leggen. Persoonlijk ben ik van mening dat de zwarte plaat het meest veelzijdig is. Wanneer je echt voor blauw kiest, zal het kleurenspectrum minder veelzijdig zijn.


De gebruiksaanwijzing vermeldt een afwijking van +/- 15 seconden per maand, mocht er geen verbinding mogelijk zijn.


Inderdaad niet te koop in Nederland. Het is een JDM model.
Ik snap de keuze hiervoor eerlijk gezegd niet altijd.


Nog wat foto’s. Hij past/valt onder de mouw :sunglasses:
Zal dit binnenkort nog aanvullen met andere straps. De order van Barton wil alleen maar niet binnen komen (al 3 weken onderweg :face_with_raised_eyebrow:slight_smile:

8 likes

Ik twijfelde (de T200S) is een stukje vriendelijker vriendelijker geprijsd maar dat wat u qua band juist mooi vind aan de T200S vind ik juist S100 mooier.

Dus uw betoog heeft mij doen laten besluiten naar de S100.
Neemt niet weg dat de T200S prachtig is, maar de S100 vind ik net iets mooier.
Dus ja voor nu eerst de S100.

1 like

Mijn polsen zijn nog iets kleiner maar wel goed vlak. Ik heb zelf de S100 en die staat mij goed. Maar ben immers ook gevallen voor dit exemplaar als mogelijke vervanger. Blijft leuk hoe snel de switch van tevreden naar ‘ik wil wat anders’ kan gaan.

1 like

:joy::joy::joy:
Mooi. Blij dat ik bij heb kunnen dragen aan je keuze. Ook de S100 is een pareltje :+1:

Yep. Zéér herkenbaar :grinning:

Gefeliciteerd! My my, wat een mooi horloge en een leuke review!

2 likes

Mocht u hem vervangen, dan houd ik me aanbevolen voor de S100 :slight_smile:

1 like

Ik kan het vast online vinden ergens, maar is dit de vervanger van de S100 of een extra model Oceanus ernaast…?

1 like

Wat ik op het www zoal gelezen heb, is dat Casio de “oude” en de nieuwe lijn vaak een tijd naast elkaar laat lopen (?).
Of dit klopt weet ik niet. Vraag me ook altijd af welke strategieën daar achter zitten…
Iig wel een signaal om de S100 nu aan te schaffen, om niet naast het net te vissen. :fish:

2 likes