Review en Foto's NA Gruppo Gamma Chrononaut C-01

Beste HF Leden,

Bij deze wil ik graag een pas nieuwe aanschaf showen door middel van een review en
foto 's die ik heb gemaakt van me nieuwe Gruppo Gamma Chrononaut C-01.
Vind het erg leuk om mooie foto 's te maken en deze te ondersteunen door een mini review.

Het merk Gruppo Gamma ken je wellicht niet maar ik ben er zeer blij mee.
Ze hebben verschillende modellen, ik heb voor de Chrononaut gekozen.
De afwerking is echt extreem mooi, wordt geleverd met een rubberen en een canvas bandje.
Ook krijg je een tooltje mee om het bandje te vervangen (geschroefd in de lugs).


Eerst de afmetingen.
Diameter is 42mm excl. de kroon en 50 mm lug2lug.
lugwith is 22mm dus lekker makkelijk wisselen van bandjes.

De case is volledig stainless steel met gepolijste en geborstelde elementen.
Vooral de lugs zijn mooi strak en hoekig waarbij je echt de kwaliteit van afwerking ziet.
De kast heeft saffier kristal boven en onder de case. De saffier op de dail is erg dik en komt
boven de kast uit. Er zit ook een anti reflectie coating op aan de binnenkant van het saffierglas.

De dail is mooi strak en overzichtelijk, waarbij de markers C3 superluminova hebben.
De innerbezel is te draaien dmv de 2e kroon. cool detail!
Het horloge is 300m water resistance, niet dat ik ermee zal zwemmen(daar hebben we zat divers voor)
maar geeft wel wat vertrouwen met handen wassen etc.


De movement is de STP1 bij Swiss production SA, ik ken dit uurwerk niet.
Wellicht kunnen jullie hier meer over vertellen?
deze loop 28800bph, heeft bi-directinial winding en een 44 uur power reserve.
Het opwinden voelt erg prettig en zacht aan.
De achterkant van de case is open en is van saffierglas gebruik gemaakt.

Al met al vind ik het een erg toffe klok in mijn collectie.
Weer eens wat anders en begin de microbrands erg te waarderen.

De foto’s heb ik zelf geschoten, hopelijk vinden jullie deze tof!

Ben benieuwd wat jullie overall van de Chrononaut vinden!

Groetjes,

Jurgen

32 likes

Hele mooie foto’s en een leuk verhaal zo op de zaterdagmorgen. Bedankt voor je fraaie (mini) review!

Ik vind vooral de rode secondewijzer tof, en de groene canvas staat hem goed.

2 likes

dank je!
de canvas is nog erg stug, deze moet ik echt gaan indragen.
de rubberen strap is weer erg comfi, en vind het patroon wel gaaf!

ga voortaan van al me aanschaffen een reviewtje maken en foto’s zodat dit wordt gedocumenteerd en een ander er wellicht wat plezier aan heeft :slight_smile:

Prachtige foto’s, zouden in een (horloge)catalogus niet misstaan​:+1::smiley:. Horloge zelf vind ik ook erg geslaagd. Mechanisch uurwerk is ontwikkeld door de Fossil groep en is een mooi alternatief voor ETA en Sellita uurwerken.
Heel veel draagplezier en fijn weekend.

1 like

Mooie foto’s van een erg mooi horloge👍
Geniet van deze fraaie aanwinst😍

1 like

Goede foto’s en dito review!

1 like

Leuk! Altijd fijn met een :coffee:️ dit soort verslagen :+1:t2:

1 like

Leuk verhaal en prachtige foto’s! Thanks en gefeliciteerd met deze NA

1 like

Mooie foto’s en dito aanwinst! Mijn ervaring met canvas is dat het vrij snel soepel wordt.

1 like

Mooie review en foto’s, geniet er van.

1 like

Leuke review en een heel erg mooi horloge. Foto’s maken doe je goed, zoals al eerder gezegd. Enjoy :+1:

1 like

Mijn beste,

Onbekend maakt onbemind!!
En wat is het dan plezant om zo’n enthousiaste review te lezen!!
Dank voor het delen en veel draag-plezier met deze grandioze klok.:+1:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Dank je!

Bedankt voor de review. Ik kende dit merk nog niet. Leuk horloge. Ook mooi, die details op de kroon :thumbsup:
Veel plezier ermee :thumbsup:

2 likes

Geen ‘kleine’ speler in de microbrand scene hoor. Vooral bekend bij duikhorloge fanaten. Niets dan lof over kwaliteit etc. Mooie keuze👍

2 likes

verbaast me niets! kwaliteit is zeker daar!

1 like

Mooi ding! Stp is de horlogefabriek van Fossil. Aangezien ETA (Swatch groep) alleen maar aan eigen merken levert, moest men een alternatief zoeken.
Magrette gebruikt ze sinds een jaartje ook:
https://www.ablogtowatch.com/magrette-moana-pacific-professional-watch-review/?amp

1 like

Mooie foto’s en horloge. Het uurwerk lijkt precies op een eta zover ik kan zien dus dat zal wel goed zijn.

1 like

Heel erg mooi!

1 like

Fraaie review over een voor mij onbekend micro-brand. Horloge en foto’s zien er goed uit. Roept ook vragen op. Waarom Gruppo Gamma, waar staat de brand voor? Interesse is gewekt. Ga vooral zo door!