Rolex kopen luchthaven Azie?

Beste forummers,

Stel dat ik een Rolex zou kopen op een luchthaven in bijvoorbeeld Kuala Lumpur, of Schiphol, mag ik die dan belstingvrij invoeren? Omdat luchthavens een soort belastingvrij nomansland zijn? Ik zou nooit iets kopen als belegging first, maar toevallig vind ik de Seadweller 4000, met 40mm ceramische bezel erg mooi, én is ie erg populair. Het is een uitloper ivm nieuw model, nieuw model duurder etc. Dus áls ik het niks vind kan ik er eenvoudig van af zonder verlies.

Maar dan moet hij dus wel legaal ingevoerd mogen worden. Door de douane om de pols, en box en papers laten nazenden is mogelijk, maar zulke situaties zoek ik liever niet op.

Denk niet dat je er nog 1 kan vinden. En zodra je de Nederlandse of EU grens passeert moet je officieel belasting betalen.

2 likes

Dat hangt van het bedrag af. Je kan het lezen op de site van de douane.
Ga er maar vanuit dat je bij een Rolex moet betalen.

1 like

Bedankt voor de spoedige reakties. Het was dan ook iets te mooi om waar te zijn: er één vinden, én nog voordelig uit zijn ook. Schiphol mag je wel gewoon taxfree shoppen toch…?? (Niet dat zij er nog een hebben, maar puir hypothetisch)

https://belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/

U mag belastingvrij meenemen:

producten die u deze reis kocht buiten de EU; als de totale waarde € 430 of lager is.

1 like

SD kopen kan je vergeten, kans is nu nihil. Andere leuke modellen wellicht wel, moet je net geluk hebben.

1 like

Is die óveral over de wereld zo populair dan? Ik zou toch verwachten dat er ergens nog wel een paar liggen, op minder courante bestemmingen?

Ben ik de enige die even op het verkeerde nieuwsbeen werd gezet?

1 like

Rolex met een eigen luchthaven :grin:

1 like

Jij dacht aan “Shanghai Rolex Airport”?

1 like

Dacht je dat ik een Rolex aanbood op een luchthaven in Azië? :smile:

1 like

Haha😁

Op Schiphol (bij Gassan) koop je met 21% korting.
Je hoeft niets in te voeren, je bent immers al binnen de EU.

1 like

Kijk maar eens naar de prijzen nu. Denk dat die bijna overal wel weggekaapt zijn. Maar goed, je kan natuurlijk veel geluk hebben en er opeens eentje vinden. Als dat zo is, gelijk kopen, ze stijgen nog steeds in prijs.

1 like

Prima vliegveld hoor.

1 like

zou het dan ook niet zijn: Rolex koopt luchthaven Azie?

zeker, maar in een flits met een half oog op de telefoon viel dat even niet op :wink:

1 like

Zou mooi zijn. Helaas is het maar 17,3%.

5 likes

Oh, oké… Dacht dat Nederlanders i.p.v. tax free, een korting ter grootte van de BTW (21%) ontvingen.

Anyway, 17,3% korting op een nieuwe Rolex bij Gassan Schiphol is nog altijd een stuk meer dan de 2 à 3% korting bij een AD in Nederland :wink:

De 21% btw wordt eraf gehaald, dus je daadwerkelijke korting is 17.4%

2 likes