Rolex of niet....

Je had gelijk. Het moet gewoon. :kissing_heart:

1 like

Klopt. Maar dan moet je maar gewoon een beetje draaien :sunglasses: Als je graag een pie-pan wil moet je geen platte plaat nemen, dan krijg je spijt.

1 like

Jeetje boel goede tips.
Ook een boel afwegingen. Vintage of niet, stalen band kan in de kliko inderdaad.
Een horloge dat zn waarde behoud is eigenlijk gratis :-):smile: (schat, lees je mee?).
Rolex is absoluut een optie geworden naast IWC, Omega en Tag.
Kids zijn uit 2008 en 2012. Is ook een leuk idee om iets moois uit die jaren te kopen om nooit meer weg te doen. IWC pilot of portofino, Omega speedmaster of Tag Calibra 16 spreken allemaal tot de verbeelding.
De een classy, de ander sportief. De Rolex DJ op leer lijkt een echte allrounder…
Lastig lastig…
Tudor…waarom een Seat kopen als je eigenlijk een Audi wilt… maar toch mooie horloges zoals de Heritage Black Bay. Sodeju…

Ik ga jullie allemaal bedanken voor de Input. Ik zal niet 123 een Rolex kopen maar zal ze zeker wat beter bekijken en aanpassen bij mijn rondgang langs de diverse bling bling winkels in het zuiden van het land.

1 like

giphy

2 likes

Niks mis met Seats

Fixed that for you! :sunglasses:
Oh enne, als je de spreekwoordelijke Rolls al gehad hebt kom je er pas achter waarom Tudor zo gek nog niet is… :wink:

2 likes

Misschien heb je daar wel gelijk in…
Zijn zeker mooie Tudors maar ik als leek denk dan “lijkt wel een Rolex”…
Maar goed, ieder z’n smaak.

1 like

Klopt. Als je naar de ouwe subjes kijkt is dat zeker waar, ook de Black Bay heeft nog wel het oude Rolex DNA en zo nog wel meer modellen. Maar Tudor begint sinds een aantal jaar toch ook meer en meer een eigen smoel te ontwikkelen, het is al lang niet meer de Aristona onder de Philipsen vind ik. Ondanks dat het postadres van Tudor en Rolex nog steeds hetzelfde is. :wink:

Ter illustratie…

Uiteindelijk vind ik trouwens dat iedereen gewoon moet kopen waarvan ze vrolijk worden en wat past bij het financiële horlogepotje… :wink: als dat voor jou een Rolex is, doen! Ik ben zelf bezig te sparen voor een Omega.

2 likes

Stuur m maar naar me op, maak ik de verzendkosten over.

Edit: als er niet te veel rek op die oude rammelband zit, dan kan je nog een mooi flesje wijn of wat speciaalbiertjes van me krijgen ook.

2 likes

Maak dan ook maar plaats voor een veredelde rekenmachine, als je toch Grand Seiko neerlegt.

Voor het mooi had ik even kunnen poetsen, maar goed, bureaubladshot van m’n werk van een tijdje terug.

3 likes

Tikje groot, maar erg cool. Zou samen met de witte Citizen Chronomaster quartz een mooi rekenmachine-trio zijn.

2 likes

Wat een gaaf ding is dit. :ok_hand:

De indexen en logo’s lijken wel te zweven boven de plaat. Even opgezocht, maar dat blijkt een bewust dingetje…

The dial, for instance, is made from washi paper. More specifically, a sheet of paper is sandwiched between the watch’s solar panel and a transparent disc that houses the watch’s indices and branding, which both protects the paper and gives the dial elements the effect of floating.

Bron: https://gearpatrol.com/2018/08/20/watches-you-should-know-citizen-chronomaster/

Leuk! Heb je deze zelf ook @Fate_Amenable_To_Change?

Nee, maar de kans bestaat dat het gebeurt. :grin:

Ik zou niet klagen als ik er morgen één in de kist vond.

1 like

Snap ik! Wie wel…

Vond nog een fantastische (foto)review van @Bidle.

2 likes

beste advies van dit hele topic!

3 likes

De Oceanus is eigenlijk echt mooi! Zijn er ook andere banden die je kan gebruiken buiten standaard staal?

Hoe is ie t.o.v. de moderne GS Quartz modellen? (afwerking, details, nauwkeurigheid etc.)

Niet zonder wat doe-het-zelven ben ik bang. Het laatste blok van de schakel tegen de kast van de endlink is een deel van de kast zelf, dus effectief sluit de band aan met de twee zijstukken van de schakel.
Een leren of kunstsof band is wel op maat te maken, maar dan moet je gaan snijden, 22mm band, en aan weerszijden iets van 6mm overhouden (centerlink is 10mm breed).

1 like

Qua reputatie hetzelfde of beter. Ik heb er geen, ik ben alleen de GS.

Mafkees, bedankt voor het meedenken maar ik kan echt niks zinvollers bedenken om m’n geld aan uit te geven :slight_smile:
Maar ik ga zeker niet overhaast te werk en wil als het kan een gebruikt horloge kopen dat enigszins waardevast is.
Ik heb een tijd terug een nieuwe Hamilton automaat gekocht voor 1200 euro. Nog steeds heel blij mee maar moest toch denken aan een eerder gemaakte opmerking: geef nou niet tig keer een klein bedrag uit aan diverse klokjes om vervolgens met een te klein budget te shoppen voor een grote mensen horloge. Zit wat in dus de volgende stap moet wat mij betreft wel een iconisch klokje worden.
Vandaag een Tag en IWC gepast: allebei veel te dik voor mijn kinderpolsjes.
Volgens mij kan ik daarmee die merken wel grotendeels afschrijven.
Een Speedmaster van 39mm zat mooi maar de 42mm versie nog mooier.
Ergo: een speedmaster van 42mm op leer of een totaal ander horloge gaat het waarschijnlijk worden binnenkort maar ik ga zeker nog heel wat rondkijken en veelvuldig van gedachten veranderen.
De rolexen riepen mij vandaag niet luidkeels toe, misschien een andere keer.

1 like