Rolex...waar het ooit begon

De eerste

En de laatste tot nu toe :wink:

4 likes

De eerste… (nog in bezit)

De tweede…

De derde…

De vierde…

De vijfde… En laatste… (ook in bezit)

Liefst had ik ze allemaal gehouden… :heart_eyes:

2 likes

Die Rolex met die aangepaste dial vind ik gaaf, hoe heette dat? Pyramid dial als ik het goed heb, toch? Damn wat een collectie :heart_eyes:

2 likes

De Pyramid dial was toch wel echt een beauty …
Als ik er zo over nadenk, bedenkt ik mij ineens dat …

Mijn eerste Rolex een DJ Turn-o-Graph was in rose goud/staal met jubilee
Dat ik die heb ingeruild op een 16750 GMT Root Beer met met een geel goud stalen oyster
(Die ik heb ingeruild op een IWC 3714 … wat een blunder!!!)
Pas daarna kwam mijn 1680 die ik heb ingeruild op mijn huidige DJII

De GMT wasd het meest “sprekend” voor mij

2 likes

@vierport @tourbillonincab

Hoe bevalt de 114300?

1 like

Schitterend horloge. Mooie maat (net als de 39mm Explorer). Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik hem nog maar drie/ vier keer om de pols heb gehad.

2 likes

Hij bevalt mij erg goed moet ik zeggen. Weer eens wat anders als een iets grotere Sub of andere duikers klok. Hij is netjes voor onder een pak maar kan ook prima voor de vrije tijd. Hij staat een beetje af in positieve zin omdat de plaat opvalt maar toch een rustige strakke uitstraling heeft.

1 like

De eerste is mijn Gmt II, bij aankoop werd mij gezegd: ‘verkoop nooit je eerste Rolex’. Dat heb ik dan ook altijd onthouden.

Wat jaren later volgde de Sub no Date, beide zijn nog steeds in mijn bezit.

Beide foto’s zijn van het web.

6 likes

Ik ga hem binnenkort ook maar eens passen. Dank mannen!

3 likes

Verdorie, nu wil ik er toch ook wel één.
Probleem: ik wil wel twintig verschillende horloges kopen, en liever vandaag dan morgen.

1 like

Helemaal met je eens. Die plaatjes maken je gek :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb mijn eerste Rolex al verkocht… En inderdaad wil ik hem terug.

4 likes

114060 als eerste en de Datejust als tweede. Beide nog in bezit en hopelijk komt er nog meer :smile:

6 likes

Degene die het tegen mij zei had ook zijn eerste verkocht en was zo goed mij voor deze ´valkuil´ te behoeden. Al slaat het nuchter bekeken natuurlijk nergens op, je kunt altijd weer eenzelfde model aanschaffen. Nuchtere horlogefanaten, iemand? Bedenk goed wat je met je eerste Rolex doet.

1 like

Klopt, maar altijd weer voor veel meer dan dat je hem ooit had aangeschaft. :slight_smile:

Een storende ontwikkeling wat mij betreft. Maar genoemde slaat voornamelijk op de sentimentele waarde neem ik aan.

Hier ook geen Rolex gehad, maar gevaarlijk topic dit :slight_smile:

1 like

Voor mij is het vandaag begonnen… heel blij met deze eerste…

12 likes

Bij mij is het begonnen met deze DJ 1601:

Die weer verkocht, een Tudor Grantour gekocht (ook uit de Rolexfabriek…).

Die ook weer verkocht en nu heb ik deze:

Zou nog erg graag ooit een GMT-Master II willen hebben, maar die is op de wijzerplaat en bezel na hetzelfde als mijn Exp II, maar wel 1000-1500 Euro duurder. Heb ik er vooralsnog niet voor over.

De 1601 heb ik augustus vorig jaar gekocht, dus het gaat snel omhoog… :wink:

3 likes

En een schitterende ook!
Uit welk jaar is die? Ben ook op zoek naar een 5513, bij voorkeur uit '77.

Er staat er 1 bij Van Wonderen Watches uit '83 voor 4750 euro, scherp geprijsd (uiteraard geen doos, papieren, ook geen stalen band). Al wat verdiept in websites met info over de 5513, interessant en leuk al die details m.b.t. matte dials and Mark I, II etc.

1 like