Sarx 033 Sarx 043 of Sarx 045

Ik heb de SARB033, 035 en 017. De SDGM en witte SARX hebben allebei hetzelfde euvel: Een blauwe secondenwijzer die niet van hittegeblauwd staal is. Sterker nog, de SARX033 heeft drie stuks wijzers die me erg aan geverfd plastic doen denken. Ik vind die wijzers absoluut niet tof, en in mijn ogen doen ze afbreuk aan de overigens prachtige horloges waar ze op zitten.

De SARX043 is dan weer beter, want gewone stalen wijzers. Ik vind 'm alleen een tikje flets. De dial is dan wel weer cool. Maar toch. Van de drie die je noemt vind ik de SARX045 dan weer de allermooiste. De SARX047 is ook erg mooi, die @jurgen0411 noemt.

Maar voor dat geld vind ik het het allemaal net niet, en vind ik dat ze weinig toegevoegde waarde bieden boven de SARB horloges die ik heb. Ik heb die trekker nog nooit over gehaald na mijn SDGM. Wel heb ik een GS quartz gekocht, dus die hang naar die mid range is weg.

Ik moet wel zeggen dat ik op de GS de DiaShield erg mis. Da’s goeie coating.

1 like

353e5dead78b04ad5bccdf60381e9ce8262d2982_1_690x463

Ik heb 'm gehad en ingeruild bij @riesbiem voor een elektrische grasmaaier. Hij was mij te groot voor een dresser. Maar wel een prachtig ding.

4 likes

Dat is nog nooit bevestigd.

Daarnaast zie ik niet het verschil tussen eventueel geverfde wijzers of een geverfde wijzerplaat. Als de afwerking maar goed is. Dat laatste lijkt het in ieder geval bij de SARX-serie vell beter te zijn, dan bij de SARB’s als ik de reviews moet geloven.

Geen poll en geen plaatjes? :man_facepalming:

2 likes

Was geen verplichte bijlage :wink: (in de hoop dat HF-leden reageren met foto’s van zijn bezit

Alweer drie jaar geleden…

3 likes

We worden oud, jongen. Één of andere knuppel probeerde me laatst om de oren te slaan met een post uit 2016. Times flies when you’re having fun.

Ik kies de 045.

https://www.instagram.com/p/B4Aqu2RnD1h/?igshid=1ht75jwft6xcw

5 likes

Ik dacht, dat je niet van zilveren wijzers op een zilveren plaat hieldt?! :face_with_monocle:

Ik vind het nog steeds de mooiste SARX.

2 likes

Fijne tool!

Bedankt voor je input!
Ik heb de Sarb017 op staal :ok_hand:t2:

Nou, vooruit dan :face_with_monocle:
Doe mij de 045 maar.

:wink::muscle:

1 like

Voor mij is dit toch wel een van de mooiste

Ik heb daarnaast een sarb035 en een 017 maar de sarx is toch wel een stapje omhoog @Fate_Amenable_To_Change. Maar beide reeksen bieden in hun eigen prijsklasse veel waar voor je geld

1 like

Waarom is dit een stapje omhoog?

Hoezo? Ik bevestig het net. Maar goed, als je me niet gelooft, zo ziet hittegeblaud staal er uit:


En ik kan je verzekeren dat het hier niet op zit:


Maar neem het vooral niet van me aan.

Is dat niet een 055?

Mooi in jeden Fall.

2 likes

Oh ja. Die dus.

1 like

Persoonlijk vind ik vooral de kast (het borstel en polijstwerk) net even iets mooier. En, maar dat is gevoelsmatig; de uitstraling.

En de prijs natuurlijk :grin:

Ik hoop binnen enkele weken in het bezit van een sarx035 te zijn. Het is vooral wachten tot de verzending daar is. Dan kan ik ook meepraten :stuck_out_tongue: