Seagull 1963 origineel of nep of replica

origineel is gewoonweg niet meer te verkrijgenā€¦

Zijn deze rode tekens op de display case stickers of zit het echt op het glas zelf?

glas

Zit wel aan de binnenkant van het glas. Het schijnt dat het mogelijk is om het rood te verwijderen met abrasief zoals polywatch. Ook suikerklontjes is een tip die op het internet de ronde doet.

Ik heb 'm ook. Fijne horloges die ook nog eens erg goed lopen. Wel de 37 mm versie omdat de verhoudingen tussen wijzerplaat en subdials mooier isā€¦
Later heb ik ook nog eens een zwarte versie kunnen kopen.



6 likes

Ik las dit op Chrono 24 van aanbieder Bartels Watches uit Duitsland :
Beschrijving

Fake Alert: Only the 1963 in 38mm and with two lines of Chinese characters is genuine Sea-Gull. Sapphire glas or 42 mm isnĀ“t genuine either.
Buy at Bartels-Watches with confidence to get an original Sea-Gull 1963 watch. It comes as full set and with Sea-Gull warranty.

Ik overweeg ook om er eentje aan te schaffen, maar nadat ik dit las heb ik koudwatervrees gekregenā€¦
Hoewel poljot24 niet de site lijkt die zich met fake zou bezig houden. Wie weet meer?

Zoals in 2017 aangegeven watchunique verkoopt ze ook en tja het zijn allemaal remakes.
Voordeel van watchunique is dat ze een NL webshop zijn dus je rustig kunt bestellen, ben je niet tevreden je gewoon binnen 14 dagen kunt terugsturen en je geld terug krijgt.

Ik heb er begin dit jaar daar 1 besteld, zeer tevreden mee, echt een mist have voor iedere horloge liefhebber!

Mijn advies: schrijf je eerst eens in voor de Zeemeeuw Fiffer!!! :shushing_face:

Graties passen en uitproberen! :slightly_smiling_face:

(Je mag em niƩt houden natuurlijk!)

1 like

Wat ik begrepen had van degene die de remake oorspronkelijk had ontworpen, kwamen die inderdaad van Seagull vandaan.

Later is ie zelfstandig ermee verder gegaan, maar ook die horloges komen bij Seagull vandaan. Zo ook de Seagull 1963 Fiffer.
De 1963 van Watchunique komen eveneens van hem vandaan. Net als die van Eddy (hfle2017).
Velen van hen hebben kleine variaties op de remake. Andere tekst, aantal (vermelde) jewels, sub wijzers omgewisseld, etc.

Of anderen em van andere producenten of leveranciers geleverd krijgen durf ik niet te zeggen.

Daarnaast heb je ook de reissues van het werkelijk oorspronkelijke vintage model, waar de remake van geĆÆnspireerd is.
Dat zijn die met een witte en zwarte wijzerplaten met vierkante indexen.

https://i158.photobucket.com/albums/t102/cnmark/Seagullfrom1967originalface.jpg?width=480&height=480&crop=1:1,smart

Er schijnen ook weer varianten daar op te zijn.

[URL]https://kaminskyblog.files.wordpress.com/2017/09/99783d1208305490-rare-images-original-seagull-1963-51-hk-1.jpg[/URL]

2 likes

Zag net bij Poljot24 dat er een verbeterd uurwerk van de st19 uit was. Met zwanenhals fijn regeling. Ziet er fraai uit.

1 like

Hier de link mochten meer mensen nieuwsgierig zijn

1 like

Fraai idd. En gezien de kleur v messing? Ik heb n oudere variant v n paar jaar terug in staal.

1 like

Reden om er een bij te kopen misschien? :wink:

Bevalt de jouwe goed? Ik denk er ook wel eens over, maar hoor wat wisselende berichten over de kwaliteits controle.

1 like

Haha, dat dan weer niet. Heb er al 3. Had er 4, maar eentje weggedaan. :see_no_evil:
Hier staan ze nog allemaal bij elkaar.

Maar de zwanenhals heb ik over laten zetten naar mn Magrette. Staat nog net wat beter, aangezien het zichtbodem glaasje een stukje groter is en meer vh uurwerk zichtbaar.

1 like

Roep je maar wat of heb je er geen verstand van ?
Memorigin, Peacock ?

Pff ga je echt reageren op een grappig bedoeld bericht uit juni 2017?

En wat wil je verder nog horen meneer?

4 likes

Wat een fijne reactie !
Als het een grap was, was het een foute stereotiepe grap.
Het op een dergelijke manier oordelen over Chinezen stuit mij tegen de borst en daar reageer ik op.
Niets meer en niets minder.
Maar ik zie al aan je reactie dat het paarlen voor de zwijnen is.
Fijne dag !

1 like

Iemand hier ervaring mee? https://seagull1963.org/