Seiko 5 Sports X Brian May

Voor de :guitar: en Seiko liefhebbers onder ons:

De Seiko 5 Sports X Brian May

image

De ‘Red Special’ gitaar was de inspiratiebron voor een nieuw Seiko 5 Sports horloge met een wijzerplaat waarin het design is terug te zien van de gitaar die rocklegende Brian May samen met zijn vader in 1962 begon te bouwen.

Seiko eert met dit bijzondere Seiko 5 Sports horloge de creativiteit en muzikaliteit van Brian May. Hij was blij verrast toen hij het eerste exemplaar van ‘zijn horloge’ zag: “Het is een geweldige ervaring om dit horloge tot leven te zien komen. En ik vind het écht een eer dat een creatie die mijn vader en ik al die jaren geleden fabriceerden, de inspiratiebron is geworden voor deze samenwerking. Ik houd van de Seiko die ik al sinds 1970 draag. Maar ik zal ook deze nieuwe Seiko met heel veel trots gaan dragen.”

5 likes
2 likes

Ik heb verder niks met gitaren of Brian May maar het horloge vind ik heel gaaf!

1 like

Ik ben benieuwd hoeveel van die limited editions er gaan komen?

Ik voel nu al hoofdpijn opkomen

2 likes

Hele leuke uitvoering :+1:

1 like

Re edition naar de gitaar van Pete Townsend.

9 likes

Ik vind hem steeds mooier worden, IG collega heeft erge nette foto’s staan op zijn profiel.

https://www.instagram.com/jakmrazek/

In 1967 alleen al zo’n 35 gitaren.
Maar dit was op dit gebied ook wel zijn absolute topjaar :grin::+1:

Een betere naam was Town ‘shunt’ geweest :rofl:

1 like

Maar waar kennen we het ontwerp ook alweer van? :thinking:

Gibson Les Paul Indian

Deze Gibson Les Paul was er al vele jaren eerder
dan het Seiko ontwerp :grin:

Horloge is geïnspireerd door de red special van Brian May gebouwd in 1962. Niet op de Les Paul uit 2002.

1 like

Weet ik.

Maar het is wel grappig de overeenkomsten te zien :grin:

Yup. Ze zullen mijn ouderwetse SKX uit m’n koude dode vingers moeten wrikken, die rare kreupele vijfjes komen er bij mij niet in. Ik heb niks tegen Seiko 5. Het is een merknaam / serie met een lange en leuke geschiedenis, maar van de SKX moet je geen vijfje willen maken.

Jazeker mag dat. Ik spuug al jaren op die “limited” rariteiten.

En dan dit:

Ik had Queen best wel hoog zitten in de Mercury tijd, maar daarna jumpten ze de shark met die band. Sterker nog, ik heb Queen altijd aardig gevonden ondanks Brian May. Maar dat ze nu zo’n fossiel uit de amber trekken om de kleur van een wijzerplaat te rationaliseren: Doe mij maar gewoon een Orient Kamasu in rood. :+1:

Ik ga dit antwoord integraal crossposten. :slight_smile:

Ik heb daar ook last van zodra een horlogemerk iets met “limited” roept. Ook Oris? Jazeker wel. De Art Blakey, Dexter Gordon en Thelonious Monk zijn allemaal erg gaaf, maar waarom moet er een premium op, samen met het predikaat “limited”? Zo jammer.

1 like

Ik heb ff doorgescrolled naar het stuk dat je op mij reageerde

Eens

1 like

Pete kon er wat van. De echte brokkenpiloot van The Who moet echter toch wel Keith Moon zijn. Reed dronken een Rolls in een zwembad en deed iets “spontaans” met een drumstel. Sindsdien heeft Pete hoorproblemen. Zo zijn er meer voorbeelden. Geen idee welk horloge hij droeg. Zo, nu komt het woord “horloge” toch in mijn reactie voor en is het niet helemaal off-topic.

2 likes

Want John Deacon?