Heeft iemand misschien meer info over deze Seiko 5? Erg cool is het gegraveerde logo in het glas. Maar uit welk jaar komt deze is het nog wat waard? Het horloge loopt nog keurig mooi en er zit geen krasje in het glas (wel op de band). Ik zie online bedragen tussen de 50 en 250 euro.
7s26-0224 door de google heen geeft aan een SNXJ89.
Maar op de caseback staat 7009-3040… en wanneer dat nummer door de google heen haalt, dan kom je op dit forum uit:
Je hebt dus een redial, want 7s26 plaat en 7009 caseback. Ergens klopt er iets niet.
Ik ben geen expert, maar @koekoek wordt hier vaak voor getagd.
Is al eens een topic over geweest.
Kijk hier eens
Misschien niet fake, maar dan wel een samengestelde (niet meer origineel).
Ik denk inderdaad een mumbai special. Band is ook aftermarket/fake, Seiko Japan op de sluiting is namelijk nooit origineel.
Band is niet origineel (fake). Wat betreft de plaat heb ik ook twijfels, helemaal als ik kijk naar de tweede foto, met name de uitlijning van de dots boven de uurmarkeringen (zie bijv. boven 11), maar dit is misschien door veroudering. Kan er ook niet helemaal achterkomen welk model dit uiteindelijk moet voorstellen. Google eens op 7s26 0224 r2
Hm, tja… apart en jammer. Bedankt. Ik denk ook niet dat die fake is, maar mee gerommeld dan. Volgens mij is het een oudje en wellicht opgeknapt van defecten/beschadigingen. Klokje loopt wel heel mooi en soepel. Zal 's een keer voor de gein onder deksel kijken.
Ook nog iets nuttigs te melden?
Band is sowieso wél fake. De wijzerplaat durf ik geen uitspraken over te doen vanaf deze foto zo maar kan ook goed dat die fake is. De kwaliteit van het 5 schild lijkt me te laag en de dag aanduiding lijnt ook niet lekker uit.
Ok, tnx. Dat van de datum komt door de foto denk ik want als ik nu zo kijk lijnt het keurig uit.
Ik heb het over de dag en de “s” van Sun die deels weg valt.
Heb ook een 5je met 7009 uurwerk.
Dag verstellen door kroon in te drukken. Kan je in ieder geval testen om te weten te komen of er een 7009 inzit.
Open openmaken kan natuurlijk ook
Ja, klopt. Maar dat ligt dus aan de foto. Optisch bedrog.
Als ik daar op drukt doet de dag veranderen ja. Klopt.
Nee.
Dan lijkt het uurwerk met de deksel iig te kloppen.
Echter is het dus geen 7s26, dus klopt de wijzerplaat niet.
Wellicht dan ooit vervangen voor welke reden dan ook. Het is volgens mij een oudje (hoop nog achter te komen welk jaar), dus zou best kunnen.
De kast komt uit 1987 waarschijnlijk.
https://retroseiko.co.uk/seiko-serial.htm
Ik heb deze site al een paar keer om hulp gevraagd. Erg handig.
Cool, tnx! The watch was made in October 1977, 1987.
Toch wel grappig om te weten. En misschien niet zo gek dat de wijzerplaat is vervangen of wat dan ook.