Min of meer toevallig bekeek ik op een advertentie van een Seiko 5. De foto’s waren niet scherp. De omschrijving summier; “Loopt nog prima, ex verzend kosten” maar toch leek het wel wat op de vage foto’s… oké dan €40 incl. verzendkosten en we wagen het er op. Eenmaal het horloge binnen en zonder te veel verwachtingen uitgepakt, was ik toch stom verbaast. Wat een cool ding! Wat een toffe band (licht en gammel, maar wat een looks). Wat een mooie plaat! Oké de sluiting schoot steeds open, even naar de horlogemaker in de stad en na 10 minuten, de sluiting gemaakt en de band op maat. Volgens zo’n website waar je aan de hand van je serie nummer het jaartal kan opzoeken is het horloge minimaal 20 jaar oud. Als iemand meer weet over het model hoor ik het graag. Nu wat foto’s!!
Mooi exemplaar hoor en helemaal origineel, iets wat je bij 7009’s niet vaak meer ziet. Met het nummer op het deksel kan je waarschijnlijk nog te weten komen wanneer hij gemaakt is
Ok, bij de mijne staat daar 7009-430R, bijna familie dus.
7009 is wel het uurwerk dat er in zit, dan zal de rest van het nummer voor het type wijzerplaat zijn.