Vintage Seiko Only Deel II

16 likes

King Quartz met ouderdoms vlekken

12 likes

Heb ik ook last van :innocent:

2 likes

Vandaag langs de kermis :sunglasses:

16 likes

Het serienummer van deze 7009-3040 begint met 77, het horloge komt dus uit juli 1977 of 1987.

Maar zijn hier misschien kenners die uitsluitsel kunnen geven of het '77 of '87 is? De goede staat van de kast en het binnenwerk doen de jaren '80 vermoeden…

11 likes

De vraag is al eerder voorbij gekomen - zie

1 like

Leuk, exact hetzelfde horloge! Dank voor de link! Jaren '80, denk ik ook wel. En ik betaalde nog veel minder​:grin::face_with_hand_over_mouth:. Ben er ook heel gelukkig mee. Net als de blauwe 7009-3040 die ik heb een prachtig strak horloge, veel mooier dan ik aanvankelijk dacht, met een wijzerplaat die op een bijzondere manier op het licht reageert, en een mooie krachtige lunette.

Dit is de blauwe:

Mooie vijfjes, die in nog wel meer kleuren bestaan, hoop nog eens een goudkleurige te bemachtigen…:yellow_heart:

9 likes

Haha, dat doet me even aan deze denken

Door het maar gedeeltelijk goudkleurige ben ik er toch ooit voor bezweken maar echt een trouwe polsgast is het nooit geworden

10 likes

:blue_heart:

12 likes

14 likes

7548-700B

13 likes

Voor een jubileum vanwege 20 jaar samen waren we in de Euromast voor een HighTea. Ik kon het niet laten om deze foto te nemen. Het is een Seiko Superior 9980-8000 die volgens specs 5 sec per jaar doet. Nu heeft hij helemaal een hoge nauwkeurigheid :grin:

17 likes

Topper :ok_hand: :ok_hand: superieur!!

1 like

10 likes

Oogt door de wijzers iets nieuwer dan de mijne uit 1983, met dezelfde indexen, dus 1987 zou mij niets verbazen, maar ik ben geen kenner. Miami Five. :sunglasses:

Heb je de online brochures er al op nageslagen? Niet dat daar iedere configuratie in staat.

Heel gaaf!! Welk referentie en wijzerplaatnummer heeft deze? Zal wel moeilijk te vinden zijn.

1993 zou logisher zijn voor dat model dan 1983.

Mijn indexen zijn compleet anders, ik ben abuis. Ik heb ref nr. 7009-8741. In een vergelijkbare samenstelling kom ik ze tegen rond 1982, maar niet in de jaren '90. De wijzerplaat en indexen zijn dan altijd strakker/moderner.

7 likes

Ja dat is een ander model en zal 1983 zijn. De 3040 is tot in de jaren 90 en later met 7s26 uurwerk nog tot in de 2000s gemaakt.

2 likes

13 likes