Vintage Seiko Only Deel II

11 likes

Oogt door de wijzers iets nieuwer dan de mijne uit 1983, met dezelfde indexen, dus 1987 zou mij niets verbazen, maar ik ben geen kenner. Miami Five. :sunglasses:

Heb je de online brochures er al op nageslagen? Niet dat daar iedere configuratie in staat.

Heel gaaf!! Welk referentie en wijzerplaatnummer heeft deze? Zal wel moeilijk te vinden zijn.

1993 zou logisher zijn voor dat model dan 1983.

Mijn indexen zijn compleet anders, ik ben abuis. Ik heb ref nr. 7009-8741. In een vergelijkbare samenstelling kom ik ze tegen rond 1982, maar niet in de jaren '90. De wijzerplaat en indexen zijn dan altijd strakker/moderner.

7 likes

Ja dat is een ander model en zal 1983 zijn. De 3040 is tot in de jaren 90 en later met 7s26 uurwerk nog tot in de 2000s gemaakt.

2 likes

14 likes

Is dit alleen bij Seiko Quartz horloges, ik krijg een citizen Quartz namelijk niet meer aan het lopen na de batterij wissel?

Wat moet je dan kortsluiten? Heeft u een duidelijke foto hiervan?

Groet Marc

1 like

Bij Seiko staat er op het caliber bij een gaatje “push” of “AC”.
Met een metalen pincet of uitgevouwen paperclip of twee naalden kruislings tegen elkaar gehouden in dat gaatje duwen met één poot en de andere tegen de batterij.
Voorbeeld:
IMG_1370

Of dat bij jouw Citizen ook zo kan, weet ik niet.
Misschien heb je een gebruiksaanwijzing (manual), waarin de batterijwissel is beschreven.

Succes :four_leaf_clover:

2 likes

Deze is net binnen ,happy mee :grin:

11 likes

Blij mee mooie kleuren in het zonnetje :boom:

14 likes

Dat is een mooie!

1 like

Dank je,altijd leuk dat te horen :+1: :+1:

14 likes

Deze 5626-7040

23 likes

Fraai, ik ben ook heel erg blij met die van mij; mooi zoals de bracelet over gaat in de kast!

Hallo , dank voor uw antwoord.
Ik ben in ieder geval blij dat ik het horloge nog heb.
Ik ga de onderdelen weer bij elkaar zoeken om een nieuwe poging te wagen👍

1 like

Niet vergeten: bij Citizen hoort bij een paar calibers een dun rood doorzichtig cellofaan op de bodem van het batterijcompartiment te liggen, niet kwijtraken.

Of dat bij jouw Citizen ook zo hoort, weet ik niet :slightly_smiling_face:

1 like

Bedankt voor de tip.

Ik zal er nog een foto bijplaatsen als het lukt🧐

1 like

5625-7000

19 likes