Seiko Bullhead

Ik wil mijn Seiko Bullhead (bruin) laten renoveren. Polijsten, nieuw glas en bezel etc. Wie weet waar ik hier voor terecht kan

Probeer eerst een horlogemaker te vinden die het uurwerk kan servicen, schijnt lastig te zijn.
Een nieuw glas ja maar een nieuwe bezel zou ik niet doen .
En polijsten is altijd een moeilijke beslissing.
Kun je wat foto’s laten zien van de huidige staat?

ligt inderdaad aan de staat maar een investering in nieuwe bezel zal waarschijnlijk zich niet terug betalen. Ik zou ook geen idee hebben waar je een NOS bezel vandaan zou moeten halen.

Polijsten zou ik niet doen want er is bijna niemand die de originele Seiko finish kan nabootsen.

Mij werd aangeraden om mijn 6139 te laten servicen door een horlogemaker in de UK.

Je zou mischien ook kunnen overwegen om hem naar Spencer Klein te sturen.

Jan Ubels http://www.klokken-ubels.nl/index.php/reparatie :thumbsup: kijk in de laatste http://www.watching.nl/ of de voorlaatste het restauratie van een seiko 6139 door Jan :blush:
Groet Iwan :motorcycle:

Heb inmiddels het glas laten vervangen. De bezel met plaat, pushers en crown zijn onderweg. Allemaal NOS onderdelen.

Laat de kast prof. Polijsten en dan moet het horloge weer in nieuwstaat zijn hoop ik.

Heb het horloge ooit in 1975 gekocht van mijn eerste spaarcentjes, ik was toen 13.

9 likes

Goeie keuze geweest als 13 jarige :grin:

Ziet er weer heel mooi uit zo.

Je had al een neus voor horloges op je 13de.
Respect man !

Hier het resultaat na een prachtig stukje refit werk van Dik Wakker uit Emmeloord. Het horloge is weer in showroom staat.

4 likes

4 likes

3 likes

3 likes

Ziet er weer uit als nieuw! :slight_smile: Zal wel een hoop herinneringen terug brengen. Wat voor bezel insert heeft hij gebruikt? Is dat wel de juiste voor dit model? (bij jouw origineel lijkt tachymeter namelijk geel/goud te zijn?)

Nee dat lijkt zo, het is een NOS onderdeel en gelijk aan de oude

Heel mooi geworden, heb je ook het uurwerk laten servicen?

ik ben er zelf nog niet zo zeker van of het de juiste is. De “speedtimer” variant heeft namelijk volgens mij een gele tekst. De “chronograph automatic” versies lijken wel deze zilveren tekst te hebben.

Dat vond men niet nodig

Ik heb wrrkelijk geen idee wat wel of niet hoort, het maakt mij eerlijk gezegd ook niet zo veel uit. Heb nu weer een prachtige klok in nieuwstaat, die ik zelf meer dan 40 jaar geleden bij een juwelier heb gekocht. En dat weet ik zeker😉

2 likes

Heel erg mooi. Een juiste keuze om het zo aan te pakken denk ik!

“Cheers on the first 40 years, here’s to the next 40!”

:heart_eyes: Goed gedaan :+1: en jouw mening is wat telt :wink:
Je heb hopelijk je oude bezel bewaard ?
Groeten Iwan :motorcycle:

Alle oude onderdelen heb ik nog

2 likes