Seiko Diashock

Dank voor alle hulp gisteren. Nog één vraagje over een andere Seiko in mijn bezit. Foto is snel gemaakt en van mindere kwaliteit, Mea Culpa. M

aar het gaat om de omschrijving, dat is redelijk verwarrend. Op de wijzerplaat staat nl. Seiko Diashock 26 jewels. En dan onderaan bij de 6 uur, Japan 5106 9010R AD (Automatic Diashock). De binnenkant is goud/koper kleurig met een nummer 6206 B en Seiko natuurlijk. Wanneer ik nu op het Net naar info zoek, zie ik steeds “Seikomatic” op de wijzerplaat staan. Waarom bij mij niet. Hij is gekocht in Londen.

2 likes

Vreemd. Het 5106 caliber zit in de “presmatic” horloges van Seiko, erg leuk uurwerk met een soort datum quick-set door het centrum van de kroon in te drukken.
Deze heb ik onder andere.


Hier nog een leuk stukje tekst.
http://ninanet.net/watches/others14/Mediums/mpresm.html

Heeft dus niets te maken met de wijzerplaat of het uurwerk in jouw horloge. Ik vind die tekst onder de wijzerplaat ook nogal grof. Staat er nog iets op het achterdeksel? (misschien beter zichtbaar bij licht van opzij)

O ja, hier staan mooie Seikomatic horloges.

Wow, dank. Op de achterkant is het aardig weggesleten. Wat ik wel kan lezen, met strijklicht, is Seiko - Waterproof - SS (Stainless Steel) en dan een niet te lezen nummer. In het midden staat ook een nummer die beter leesbaar is - 6502868.

Mei 1966 dus. Het onleesbare nummer zal 6206-??? zijn.
Graag gedaan :slight_smile:

1 like

1966 zou kunnen maar dan zou het een van de eerste 5106 geweest moeten zijn. Naar mijn weten is er ook geen 5106 gemaakt met die dag aanduiding volledig uitgeschreven en op de 6 uur positie.
http://matic6246.web.fc2.com/51series/5106/51mw.html

Dan zou dus de wijzerplaat een redial zijn en het uurwerk niet matchen?

Dank. Zou het ook niet kunnen dat Seiko per werelddeel een andere uiterlijk aan zijn horloges gaf? Deze komt uit Engeland, zou het daarmee te maken kunnen hebben.

Tot op zekere hoogte wel. Maar je geeft aan dat de nummers op de wijzerplaat en op het uurwerk niet matchen. Die horen altijd te matchen bij Seiko’s, Dus de wijzerplaat is helaas verkeerd en denk ik een redial.

Ik denk dat uurwerk en kast bij elkaar horen, maar dat er aan de wijzerplaat geknutseld is. Een beschadigd origineel of een “opgeknapte” plaat uit de onderdelen bak.

1 like

Dat denk ik ook. Maar vreemd dat hij opnieuw is opgemaakt met de verkeerde nummers er op dan :thinking:

Dat is die horloge maker in Mumbai die aan het sparen is voor een leesbril :smile:

Horloge komt uit Londen, dus Mumbai is een optie.:fearful:

In Engeland worden heel veel Indiase horloges doorverkocht. Heel goed opletten met horloges uit Engeland van met name Ebay.

Dank. Dit wordt dus mijn tweede klus-horloge.:scream:

Er komt wel eens een weekdater voorbij die slecht loopt maar wel een mooie wijzerplaat heeft. Geduld loont ook in dit geval :slight_smile: