Seiko 5146-5000 presmatic

Deze voor een leuk bedrag op de kop getikt. Uit Japan :slight_smile: Waarschijnlijk omdat ie er niet zo klassiek uit ziet. Is uit 1969!

Datum instellen door het centrum van de kroon in te drukken. (“press it” :slight_smile: )

Plaatjes van meneer Tomohide “Reed0702” van Ebay :slight_smile:

Het Japanse mesh bandje, merk “Bambi”. Geen Seiko, maar wel mooi oud bandje, kom ik vaker bij Japanse verkopers tegen.

Nette achterkant.

En de 28800Bph sneltikkende 5146, met een beetje afstellen op mijn timegrapher loopt ie al heel mooi!


Mijn weekend is al goed :slight_smile:

Leuke aanwinst, Martijn (tu)

Mooie vintage die ik niet eerder heb gezien.

Leuk he :slight_smile: Het is trouwens geen “bambi” bandje maar een “Maruman”. (ik had een ander horloge in gedachten denk ik toen ik bovenstaande aan het typen was)

Leuke Seiko, heel mooi uurwerk.
Wat is het tikgetal van deze high beat Seiko ?

28800 bph dus :slight_smile: (of 8 tikken per seconde)

Leuk horloge. Zeskant kroon had ik nog niet eerder gezien.

(Die twee diafix veren kun je nog je lol mee op, wat een rotdingen zijn dat. :frowning: )

Hoi Martijn,

Niet dat ik je topic wil kapen maar is dit ergens verre family?

Moet ergens van rond die tijd, of zelfs eerder zijn.

Gr. Men

Mooi horloge Martijn!
‘op de kroon drukken om de datuminstelling te veranderen’ dat werkt dus ook op mijn Seiko daar was ik nog niet achter… bedankt

Bij veel Seiko’s werkt dat zo, alleen bij de presmatic druk je het binnenste deel van de kroon in.

@Menkepie, die van jou zullen inderdaad wel Japans zijn, maar ik denk niet dat het veel met Seiko te maken heeft.

b.v. (even naar beneden scrollen)
http://forums.watchuseek.com/f2/can-you-help-me-vintage-japanese-automatics-382107.html

Enz. Zoeken naar “Hamazawa 5026a” geeft wel wat resultaten.

1 like

Thx. Had ze in een bak oude meuk liggen en vond wel enige gelijkenis.

Gr. Men

Hoi Martijn, een zeldzame complicatie omschrijving “presmatic”.
Had er nog nooit van gehoord ! Greets Martin.