Seiko Dressers

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

@ChrisWinter zijn beiden zwart ja en de SARB is ook te koop.

Gaaf dat je zo Seiko fan geworden bent. Je hebt mooie exemplaren weten te bemachtigen. Vind het altijd leuk dit soort berichtjes te lezen, ook omdat ik horlogemaker ben bij Seiko :grin:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

7 likes

Haha nee ik ben een oerhollandse griet! Werk al ruim 12 jaar als horlogemaker bij Seiko Nederland in Schiedam. Maar doe sinds 8 jaar dit werk aan huis in mā€™n eigen atelier. Naast mā€™n eigen bedrijf.

2 likes

Daar wil wel wat meer over horen.
Doet U bijvoorbeeld ook service aan de chronograven uit de jaren 70.
Ik denk dat U regelmatig werk krijgt aangeboden dan.

met vriendelijke groet,
Aad

Tja, een LE. Zag er laatst eentje langskomen op auctions yahoo. Werd de hoofdprijs voor gevraagdā€¦
Toen de LEā€™s uitkwamen had ik mijn kans. Vond ze echter toen te duur.

Zeg maar je!! We doen alle reparaties die door de juweliers aangeboden worden uit Nederland, belgie, Duitsland en Frankrijk. En zelf neem ik ook werk aan van particulieren van alle merken horloges voor mā€™n eigen bedrijf Wood-you. Om meer variatie en ik ben ook goudsmid. Dus op alle vlakken inzetbaar :wink:

8 likes

sarb065 en zijn broertjes uit de cocktail-time reeks, de sarb068 limited op 300 stuks wereldwijd

4 likes

Sarb035 zo mooi!

4 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik vraag me af of je je scholing voor (Grand) Seiko in Japan hebt genotenā€¦

Haha dwalen idd een beetje af. Vakschool Schoonhoven is the place to be!!

Er zijn collegaā€™s die naar Japan zijn geweest. Maar ook cursussen in Nederland worden gegeven. En grand Seiko mogen we binnenkort allemaal repareren bij het bedrijfā€¦ Ik repareer alles al via mā€™n eigen toko.

Maar een diploma horlogemaker voldoet al genoeg om seikoā€™s te kunnen repareren hoor.

Maar de MM300 (SBDX001) hoeft dus niet meer Japan.:relieved:

Is dat zo? Naar het schijnt zijn bv een Hi-beat en/of spring drive niet zo makkelijk te servicen te zijnā€¦

Wel als je het juiste gereedschap en apparatuur tot je beschikking hebt :wink:

Spring drive word ook in een aparte ruimte met gecontroleerde temperatuur en lichtvochtigheid en door 3 collegaā€™s maar gerepareerd. Grand Seiko door meerdere mensen en word uitgebreid. Maar de spring drive moet je cursus doen in Japan. En pas na diploma mag je het gaan repareren. Je moet dus echt examen in doen.

2 likes

Dat bedoel ik :wink: