Seiko fan stelt zich voor. NU DE FOTO'S DEEL 2 (VEEL FOTO'S)

Hierbij deel 2 van de foto’s van mijn Seiko verzameling in wording.
Zoals ik in deel 1 al vertelde zijn de foto’s gemaakt met de allergoedkoopste Canon camera. De Canon Powershot 800 met een adviesprijs van 49 euro :slight_smile:
Veel kijkplezier.

Seiko SSC021P1

Seiko SRP607K1 op metaal, geel rubber en zwart rubber

Seiko SRP641K1

Seiko SRP637K1 op metaal en zwart rubber

Seiko SKX009K2

Seiko Scuba …??..

Seiko Chrono …??.. 90’s

En nog even een klein toegift:

Seiko SRP783J1 Limited Edition

Seiko SRP315K1

Seiko SRP581K1

Seiko SNZG87J1 op geel rubber

Seiko SRP606K2

Seiko SRP605K1 + SRP607K1

Tot zover. Meer foto’s in deel 3.

19 likes

Nice! De automatische duiker met de gele wijzerplaat ziet eruit als een 7002, trouwens. Met een aftermarket wijzerplaat.

Ieeeks seiko overload…:grin::grin:
Mooie verzameling en uiteraard een hartelijk welkom

Op de achterkant van de automatische duiker staat SCUBA. Verder geen type nummer. Heb veel op internet gezocht maar kan niets vinden.

Wat een schaamteloze berg aan seikos , geweldig :ok_hand:
Ben benieuwd hoeveel je er in totaal hebt :grin:

1 like

Hier vind je een ‘verzamelaarsgids’ voor de 7002. Is wel in Engels, van het internationale horlogeforum Watchuseek. Misschien leuk om eens door te lezen.
http://forums.watchuseek.com/f281/how-buy-seiko-7002-diver-collectors-buying-guide-258086.html

Samen met de foto’s uit deel 1 zijn dit dik 20 Seiko’s. Verder nog enkele horlogekisten met Seiko’s en ook lopen er nog een paar bestellingen. In totaal…veel… :slight_smile:

2 likes

Seiko Madness … :laughing:

Als ik met een budget van 200 euro, een leuke seiko zoek , wat zouden jouw tips zijn?

niet groter dan 41mm , blauwe en/of witte wijzerplaat , mag een duiker of sport zijn

Weer een mooie serie!

Ben benieuwd naar deel drie!

Oei, 41mm dat is lastig. Behalve mijn 90’s gele chronograaf zijn alle Seiko’s groter of veel groter. Ben gek op horloges met een diameter van 44-45 mm of groter. Kan je helaas niet adviseren.

Dankjewel.

Valt me inderdaad op dat veel seikos 43+ mm zijn , ik google lekker verder.
Veel plezier hier op het forum , en beterschap wat betreft het Seiko virus.

Ben ook erg benieuwd naar deel 3 :thumbsup:

Mooi spul :+1::grin:

1 like

Dat zijn best veel horloges. En er komt nog een deel 3?

Wauw, dat is een imposante rij horloges.

Ik heb maar 1 seiko, de skx009. Ik weet het, cliché om de skx te adviseren. Maar ik vind het echt een indrukwekkend horloge voor dat geld!

2 likes

ik heb er ook maar 1 , de skx007

Een 009 erbij is eigenlijk niet gek :thinking:

2 likes

Ik zou een Seiko monster erbij nemen. De skx007 was ook mijn eerste Seiko. Toen ik een monster had gekocht was ik pas echt verbaasd door de kwaliteit van Seiko.

2 likes

De Monsters zijn gewoon prachtig en relatief goedkoop. En natuurlijk Seiko topkwaliteit.

Die had ik nog nooit gezien! Leuk!

De Gele Seiko “Scuba?” moet een modificatie zijn, er is wel een échte gele, de SKXA35, alleen uitgebracht in de VS en toevallig bezit ik er een; het is een broertje van de 007/009.

https://lh3.googleusercontent.com/-AsEz_f6ZIpA/VEI8DaN_AjI/AAAAAAAAEJk/R6JLhnjsuvcj7MWxwJSGquvY4z5ct2uowCCo/s576/SEIKO-SKXA35-Scubadiver-1.JPG

1 like

Je zult het niet geloven, maar ik was 2 jaar geleden misschien nog erger. Weet je dat we niet eens de ergste van onze soort zijn :joy: Ik was vorige week bij een verzamelaar die 132 Seikos had :scream:

Leuke collectie trouwens en hier zit je goed tussen de vele Seikoliefhebbers!