Seiko King Quartz

In dit topic zocht ik onlangs opheldering over een tekst achterop een Seiko die onderweg was vanuit Australië naar Nederland.
@Carpe_tempus wist het, het bleek te gaan om “Electriciteitsbedrijf TEPCO Tokyo”.

Vandaag is hij dan eindelijk gearriveerd na wat tijd in pakjescentrales, de lucht en -niet te vergeten- de Amsterdamse inklaarders te hebben verdreven.
Fijn om weer eens wat te hebben kunnen bijdragen aan de kassen van de Staat en van PostNL.

Snel een paar foto’s en rap op de pols.
Eens kijken hoe goed deze nog loopt, is toch intussen, daterend 1980, ook alweer vintage te noemen.
Was indertijd te koop voor ca. 55.000 yen.
Loopt op een 9923-702B 5 jewels Twin-Quartz uurwerk.
De achterkant is wat doorleefd, de voorkant valt me helemaal niet tegen.


Het bandje is van het “wereldmerk” Jiangyiabio, een writshot met één hand bij slecht licht ging niet best.
Daar komt nog wel eens een betere kiek voor in de plaats.



Met deze jongen kan ik best meedoen op de “maandag-Quartzdag-dagen”.

7 likes

Hele mooie aanwinst! :+1:

Wat je van ver haalt…mooi hoor, geniet ervan :+1:

Gave klok, ziet er nog prima uit. :+1:

Precies nog in heel goeie staat voor z’n leeftijd! Veel draagplezier toegewenst met de king quartz :+1:

Heel mooi! Eng nauwkeurig, uit de gouden tijd van de quartz horloges. (jaren '70)
Twéé quartz kristallen zelfs.

Mooie vintage aanwinst, kan er niets anders van maken. Dag aanduiding is alleen in het Japans?
Vind het wel wat hebben, origineel gevoel krijg ik daar bij.

Mooie aanwinst! Ook leuk een echt Japans model, is toch iets aparts (althans hier ;)). Vind de achterkant, zo op de foto iig, ook nog best netjes trouwens.

Dag aanduiding is alleen in het Japans?

Nee, ook in het Engels.
En voor het gemak is dan de zondag in het rood, bij beide talen.
Dus heb ik goede hoop dat hij (het is een King en geen Queen) nu de Japanse maandag aangeeft.

Leuke aanswinst hoor en ik zou de aanduiding lekker in het japans laten, je weet meestal wel wat voor dag het is.

Mijn beste,

Leuk!!
Geniet er met volle teugen van.:+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Spiekbriefje:

En meteen opgeslagen, thanks!