Vintage Seiko Only (Deel 1)

Prachtige verzameling heb je. :+1::+1:

Gaaf zeg. Doe mij die onderste eens? :upside_down_face:

In nieuwstaat ook, zal wel wat jaartjes zoeken zijn voordat je ze zo tegen komt.

Geen gedoe met quickset van de dag. Enorm zeldzaam zo’n 5605. Voor wie er snel bij is:

3 likes

plug :smile::+1:

3 likes

Nope. De Lord Marvels zijn tot en met ‘78 in productie geweest.

Lees maar na: Review Seiko Lord Marvel

De vraag over de dailcodes is interessant. Ging er eigenlijk van uit dat de 8000 voor de kast stond en de 20 (met opgelegde markers) of 30 (met Breguet cijfers) voor de dail. Ik heb me over de letter toevoegingen er achter nog niet gebogen of verwonderd. Ik zal eens kijken of ik daar iets over kan vinden of herleiden.

1 like

Die informatie had ik van wornandwound, maar kon er verder al weinig over terug vinden :slightly_smiling_face:. Ik had nog verder gezocht en zag inderdaad dat de wijzerplaat met cijfers altijd de code 8030 heeft, meestal met toevoeging T. Tussen goud en staal zit geen onderscheid, maar toen ik ook nog dial code 8020U zag, heb ik het opgegeven. Zou mooi zijn als jij er wat uit kan distilleren :pray: :+1:.

Bandje is binnen. Benieuwd hoe het staat straks.

6 likes

Is die krant nou nog niet vergeeld?

2 likes

Kwaliteitjuh jonguh. :sunglasses:

2 likes

:heart_eyes: :laughing:

Edit: Graf band? Wordt in dat geval wel frotten om passend te krijgen. En ze geven af. Maar verder wel een fijn bandje :grimacing: .

1 like

Sexy bandje!

Ik heb wel eens een bandje van hagedissenleer gehad. Die rook als een ongelukkig huwelijk tussen bloemkool en spiritus.

2 likes

Watchgecko Exotic.

Dit is normaal leer ‘embossed’. Dus hij ruikt gewoon naar kalfjes.

2 likes

Vandaag weer een LM gekocht. Heel zeldzaam model dit, kan niet wachten om hem in het echt te kunnen zien. Want die wijzerplaat is volgens mij prachtig

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/f/b/6/fb6ab9b12826a4cd31147da00cc0549d3b37d35c.jpg

9 likes

Spannend! Komt wel ietwat gepoetst over.

1 like

Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar als ik google op de referentie zie ik dat ze allemaal een gepolijste finish hebben. Ik denk (hoop) dus eigenlijk dat deze gewoon in heel erg goeie originele staat is. :sweat_smile:

1 like

Gaaf :+1::smiley: …aparte wijzerplaat zeg :hushed:

1 like

De wijzerplaat is ook wat ik er zo mooi aan vond. Ik wilde graag nog een LM special maar ik was eigenlijk opzoek naar een ander model. Maar toen deze langskwam met deze wijzerplaat heb ik deze gekocht :wink:

1 like

Ben benieuwd naar je eigen foto’s :sunglasses::smiley:

2 likes

King Seiko 44999

17 likes