Seiko Marine Master 300 Topic 🌊

Hoe “groot” is de Marine Master nu in het echt? Ik heb het liefst horloges van 38-41mm. Van deze Marine Master lees ik overal dat hij 44mm is, en dat is me echt veel te groot. Maar ik heb ook een foto gezien van iemand die de bezel op heeft gemeten, waarbij de bezel echt niet groter leek dan 41mm. Weet iemand een foto of video van iemand die de bezel opmeet met een schuifmaat?

En ik lees ook verschillende berichten over de lugbreedte. Soms lees ik 20mm, andere keren weer 18mm. Weet iemand of alle versies gewoon 20mm zijn, of zitten er ook tussen met 18mm? De nieuwste is volgens de Seiko site 44,3mm diameter en heeft volgens de Seiko site een lugbreedte van 18mm:

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SLA021J1

Heel groot.

Ik ben er erg van gecharmeerd, maar het blijft een hoge bonk staal.

2 likes

De kast is 44mm, maar de bezel is 42mm. De lugbreedte is 20mm.
Hij draagt kleiner dan de 44mm je doet vermoeden, maar hij is wel topzwaar vanwege de dikte.

Op een 17.5 cm pols:

3 likes

Ik heb ooit wat maten opgeschreven:

4 likes

Ik vind hem ook erg mooi, zeker de kastvorm. Maar beter van niet dan.

1 like

en hier wat vergelijkende foto’s met andere Seiko’s:

https://www.horlogeforum.nl/t/flipper-it-forward-1e-fiffer-seiko-turtle/86174/926

1 like


Over een uurtje staan de wijzers beter, maar toch weer eens leuk om deze te dragen. Moet er voorzichtig mee zijn, want hij is van mijn zoon…

3 likes

Valt best mee hoe groot dat ding is hoor, draag niet veel groter dan een skx, wel hoger


tip, op rubber draagt ie nog fijner

7 likes

Nog een tip: op NATO niet…

1 like

:rofl::rofl::rofl::joy::joy: zeker niet nee

Nee, dan ligt hij nog hoger natuurlijk, en wiebelt hij meer. Ik vind staal ook het fijnste.

Maar een skx007 is ook al 42mm, en mij te groot.

Dus dan blijft het voor de MM300 bij “kijken” hoe mooi hij is, maar wordt het geen “kopen”.

Dan moet je een SKX013 kopen. Die zijn kleiner met een diameter van 38mm.

:anchor:

7 likes

SBDX001

6 likes

The one and only :sunglasses::+1:

1 like

5 likes

Hij is prachtig maar toch mis ik de pearl in de bezel

2 likes

Hij is prachtig maar toch mis ik het keramiek in de bezel :grinning:

2 likes

En Saffierglas :smile::+1:t2:

2 likes

:yum:

1 like