Flipper it forward (1e Fiffer: Seiko Turtle)

Marnixmoed
Thehaguedragon
H_J_R_
Vintage4all
Igor
NickW
RobertW
Koekoek
ArjanV
Marxje
Bouke
Logie
25tien
Dpvh
PLP
Candide
Thijsie
Thieuke
StefanKetelaars
Dino
Firly
Logixa
Dins1
Ruudvv
Marijnr
ThomThom
Whyking
Watch-This
Dutchmanpeet
RBK
Bouke
Selie
S_Augustinus
Teunnes
Richz1986
Stijn306
Leim
Spierbundel
Jaroen
Galf
Eddio
Wilfox
Phoenix.bas
Chlorophyl
Cdg
@SjoerdKurstjens
SeikoFrank
Baars
Stratos
Jarl
Joostvv2

1 like

Binnen! Dank Sjoerd. Mooie band heb je er aangedaan! Mooi horloge ook.

4 likes

2 likes

Huh, ik wist niet dat die metalen Seiko keeper op andere rubberen banden zat. Ik kwam em voor t eerst tegen op de turtle band.

Weet iemand waar de metalen keeper er nog meer op zit en welke de eerste was?

Die metalen keeper zit op alle “moderne” rubber banden. Hij zat ook op mijn solar diver (20mm variant).

Volgens mij was de eerste één van de Tuna modellen? En de Turtle (SRP777) was volgens mij het tweede model met dit type band.

1 like

Hier een zooi foto’s van de Srp777 in vergelijking met mijn skx007 en mm300 (sbdx017). Gewoon omdat het kan.

12 likes

Leuke serie foto’s!

1 like

Thx. Nooit zo op gelet, omdat ik meestal voor metalen banden ga en daar de focus op leg.

Vandaar dat ik verrast werd door de keeper op mn turtle. Geeft m imho iets meer hogerwaardigs. Was altijd zo een rubberen keeper gewend op mn Casio 's.
Hoewel ook op mn laatste Gshock gps er ook een metalen keeper op de carbon verstevigde band.

Op de band van de Seiko SUN-modellen (in dit geval de SUN049) zit deze keeper ook, geeft hem idd wat extra ‘cachet’ :yum:

4 likes

Zo’n metalen keeper zit trouwens niet zo fijn. Prikt in mijn pols.

3 likes

Maar waarom zo’n gebald vuistje…?

Doe jij dat bij wristshots dan niet? :face_with_raised_eyebrow:

Volgens mij niet… het horloge ziet er dan stukken kleiner uit

Zo dan maar he :joy::raised_hand_with_fingers_splayed:

6 likes

Geen idee; niet op gelet eigenlijk.

1 like

Blijkbaar is dat voor ieder anders, want ik had daar weer geen last van. Sterker nog, doordat ie dunner is dan de rubberen keeper, prikt/druk het minder in mn pols. Wat soms een rode afdrukking oplevert.

Op de retro turtle vind ik het weer net iets te modern, en combineer em met een skx band of gesp. De turtle band en gesp zitten nu op mn shrouded monster, waar ik het een goeie op vind. Zo een brok staal ivm stalen keeper.

Hahaha, yep, maar niet meer, MSR, zat in hetzelfde gebouw, beneden met de simulator

Hele gebouw is van mijn werkgever, verdieping 1 tm 22. Waar zat je ergens aan de Boompjes? MSR zegt mij niet direct iets. Wat is dat? Zal wel vlak in de buurt liggen dan.

Ehm, hoe staat het ermee? :slight_smile:

2 likes

Iemand staat blijkbaar te popelen :laughing:

1 like