Seiko PADI Special Editions

Komt er ook nog een made in Japan versie ?

@Voordeligbijdetijd wanneer komen ze eigenlijk binnen ?

1 like

Rob is er mee bezigā€¦

Tell me moreā€¦

Sta op de lijst bij zowel Rob als Perry dus ik wacht het rustig (ongeduldig) af.

Ik las ergens dat ie besteld heeft maar leverancier heeft nog niet bevestigdā€¦

1 like

Ik verwacht ze deze week binnen, ze liggen nu bij de douane op Schiphol.
De speciale PADI dozen komen apart, dus levering start over 2-3 weken schat ik

4 likes

Oke thanks voor de update :thumbsup:

Ik wacht het (on)rustig af :sunglasses:

1 like

Graag gedaan

Nu net Sinterklaastijd voor volwassenen haha :wink:

1 like

Nu honderden PADI Turtles bekeken op Internet maar de ā€œMADE IN JAPANā€ versie houdt zich goed verscholen (mocht die bestaan). Ik geef er voor vanavond de brui aanā€¦ Kom ik erachter dat ze toch bestaan horen jullie het natuurlijk als eerste!

Kon het toch niet hebben, dus nog even gezocht en jawel op de valreep voor ik mā€™n mandje in duik:

Moeilijk te lezen maar dit is hem! MADE IN JAPAN :relaxed:
Vergelijk maar eens, de tekst loopt hier van minuut 34 t/m 26 en JAPAN staat recht onder de 6-uur marker, moet hem zijn!
Gevonden op Koreaanse site. Wie heeft daar connecties? :wink:

1 like

Ach ja, fuk PADI
Ik ga zonder padi de put ook wel in :sunglasses:

Grt.

Ben eens gedoken in het probleem met de zgn misaligned chapter ring in de PADI Turtle. Is een heel verhaal geworden :innocent: Inmiddels ben ik er wel achter dat dit probleem al jaren speelt bij Seiko in allerlei modellen, waaronder zelfs Marine Mastersā€¦ Zover ik begrijp heeft de chapter ring een uitsparing aan de achterkant die precies moet vallen over een nokje op de 12-uurs positie. Helaas is de uitsparing in de chapter ring vrij groot zodat de ring ca. een kwart millimeter kan verschuiven. Je zou denken ā€œzo weinig, dat zie je toch niet?ā€ Nou dat zie je zeker wel!

En wat zegt Seiko hierover: Kan recht gezet worden onder garantie als je je er aan stoort, maar is geen productiefout.

Nu de hamvraag, hoe zit dat bij de PADI Turtles, je hoort daar alleeeen maar verhalen over de misalignment vanā€¦ En dat klopt! 90% van de PADI Turtles heeft een chapter ring die machinaal ietwat verdraaid naar (veelal) links geplaatst is. Nieuw soort ring, nieuwe machine, wie zal het zeggenā€¦Een PADI Turtle treffen waar de ring er exact recht in zit lijkt meer een lot uit de loterijā€¦
Welke versie heeft er meer last van, de Aziatische/grijs circuit versie (4R36-O5G4 R 2 op de wijzerplaat) of de Amerikaanse versie (met o.a. MOVā€™T JAPAN op de wijzerplaat)??? Nou ik kan het vast verklappen, allemaal even erg! :pensive:

Als je er toch saffier glas in wilt laten zetten geen probleem, kan die ring meteen recht gezet worden, maar anders zou je er aan kunnen gaan storen. Je ziet het overigens nauwelijks als je hem om de pols hebt maar als je hem voor je op tafel legt en er zo recht op kijkt duidelijk te zien!

(let op 12 uur marker met rode streepje op de chapter ring er duidelijk links naast)

Seiko is al ruim 10 jaar mijn merk, maar dit is dan toch wel een behoorlijk punt van aandacht. Vind het jammer dat zeker deze Special Edition daar nu juist nog meer last van heeft dan de reguliere Turtles. Enige Turtle die zich volledig onttrekt aan deze misĆØre is de Limited Edition Zimbe Turtle SRPA19, daarvan nog geen enkele gezien met verdraaide chapter ring.

1 like

Prima toelichting Perry, bedankt. :thumbsup:

1 like

Opschrift is ā€œMOVā€™T JAPAN 4R36-O5G8ā€ btw

De Padiā€™s zijn dus al binnen :slight_smile:

Voor me liggen nu, maar die misalignment bevalt me niksā€¦
Nu ben ik misschien wel een te erge perfectionist hoor :wink:
Pbā€™s volgen!

Maar wel de MOVā€™T JAPAN versie iig :smiley:

Wat ga je doen dan? Terugsturen? Hmmā€¦ moet ik nog langer wachten :wink:

hier had ik last van, het nieuwe exemplaar was goed, maar toch een knauw in mijn Seiko beleving, heb hierom niet de PADI Sun versie besteldā€¦

Zeggen ze dat ook als je met elders gekochte seiko bij de seiko boutique meldt in Amsterdam vraag ik me dan afā€¦

ā€œGeen productiefoutā€ wat een kulā€¦

Terugsturen en weer retour is onbetaalbaar helaasā€¦
Gaat ook zo weer 6 weken overheen.
Ik ga een passende oplossing bedenken!

SUN065P1 PADI is wel goed qua alignment gelukkig, tenminste de MOVā€™T JAPAN versie dan iig