Seiko Sarb035 + Tissot Visodate. Opzoek naar ideale witte "dresser"

Beste Leden.

Ik heb beiden horloges in bezit en vind ze prachtig. Echter heb ik sterk het gevoel dat ze nog niet mijn ideale witte sportieve “dresser” <€600 zijn. De honger naar de perfecte watch blijft… (herkenbaar??)

Ik wil graag wat inspiratie opdoen voor soortgelijke witte dressers.

Zat nog aan de witte Seiko Sarx033 te denken maar weet niet of die de meerprijs waard is tov Sary055 (ex) Of Sarb035.

Dusss… Brand los met tips :slight_smile:
Hartelijk dank alvast.




Ik vond de SARB echt zwaar tegenvallen eerlijk gezegd. Ontbrak aan alle verfijning die juist bij een dresser zo belangrijk is. Voor dressers zeker weten vintage > modern. Voor die 600 eu koop je een mooie vintage high end Seiko of een Omega Seamaster/Constellation. De keuze zou voor mij dan heel snel gemaakt zijn.

5 likes

Tja beetje wel he. Ik stoor me ENORM aan de zwarte lijnen op de wijzers eigenlijk. brrr. En de lume past ook echt niet bij het gelige wit.

Ja dat is wel een goede tip idd! Vind de cosmic ook wel wat hebben!

Uit mn hoofd ook 12 of 13mm dik. Maar dat zal bij de SARX denk ik niet anders zijn. Zwarte streepjes op de wijzers ben ik over het algemeen wel fan van. Het komt de afleesbaarheid wel erg ten goede en als het ook terug komt op de indices vind ik het een leuk detail.

Ik heb deze incomming. Koning van de Seko dressers :wink:

1 like

Kan ik beamen…is echt een leuk model.

4 likes

Ja deze is goud! Enige tips om er een te kopen? Ben niet zo thuis in aankopen van vintage en chrono24 is vaak erg duur? Dank je!

1 like

Beetje het blauwe deel op HF in de gaten houden…er komen zo nu en dan vintage Omega’s voorbij. Ik heb nog geen eur 600 betaald voor mijn Cosmic 2000.

1 like

really ?

Ik vind de SARB 035 fantastisch, de band en aansluiting kun je over twisten, maar de kast en wijzerplaat zijn subliem afgewerkt. Maar om ze in de categorie dresser te plaatsen gaat me te ver, sporty dresser kan nog. Dress is een deel van de nomos collectie, of een Callatravaatje :smiley:

3 likes

Heb zelf niks op te merken mbt afwerking die is ok. Vind allen de lume en zwarte lijnen wat minder bij mij passen. :slight_smile:

1 like

Ruilen voor een sarb + visodate :stuck_out_tongue: ?

1 like

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de SARB035 is een sport horloge wat ook bij gelegenheid werkt.

De SARX033 is z’n geld dubbel en dwars waard als ik naar mijn SDGM001 kijk, maar ondanks z’n svelte 11.5mm dikte is 40mm eigenlijk te groot voor een dress horloge. De SARB is met 38mm beter, maar net te dik met 12mm.

Daarom stel ik voor dat je je budget met 60 euro verhoogd en een Archimede Klassik 36mm BiColor met witte plaat koopt. Onder 10mm dik,overigens.

De volledig gouden is ook aardig, maar ik ben van het staal.

Als dat niet werkt, laat @anon50762135EV er dan maar in komen met de Hamilton Intramatic foto’s. :grinning:

2 likes

Zou willen dat ik 'm nog had…heb 'm onlangs geflipperd om cash vrij te maken voor de nieuwe Damasko.

:thinking:

Als je even geduld hebt kun je wel een SPB041/SARW025 op de kop tikken voor <600.

4 likes

Goede keus wat mij betreft…mooi model.

1 like

Hij mag idd wel wat sportief zijn! Die Archimede vind ik heel erg saai eigenlijk! Maar bedankt voor het meedenken!

Niet slecht nee, maar nog niet overtuigd :stuck_out_tongue:

1 like

Idee: Archimede 1950s met gebold plexi, witte wijzerplaat en geblauwde wijzers. In een moderne 39mm voor €580 (de linkse dus).

4 likes

horloge erbij kopen natuurlijk :wink:

deze zit echt in de categorie dress ( hoewel over de maat valt te twisten )

En dan is er ook de Oriënt Star Classic.

2 likes