Seiko SKX only (Deel 1)

Geen saffier. Wel een kras op het hardlex in de eerste week :sweat_smile:

Allemaal leuk en aardig, maar wat is de bron van dit citaat?

2e reactie van boven. Nee er is geen bron en zoals ik zei, deze reactie las ik ergens op het internet.

3 likes

Waarschijnlijk een noob vraag, maar is er ook een Turtle van 38mm zoals je van de SKX de 013 hebt?

2 likes

Mini-Turtle! Hij is nog steeds wel 42,3mm en dus bij lange na geen 38mm… Maar omdat hij vrijwel geen lugs heeft draagt hij relatief klein en makkelijk. Lengte is 42,5mm. Ter vergelijking; die van de SKX013 is 43mm.

3 likes

Hier nog een niet gesponsorde review van @Fate_Amenable_To_Change. Sorry voor de blasfemie in dit topic!

1 like

Ik geloof dat er in het topic waar @Chlorophyl naar verwijst al veel te veel over die mini-turtle gezegd wordt. In dit topic houd ik het hierbij:

Gewoon doen. Machtig ding. Comfortabele allemansvriend met enorm coole vibe.

2 likes

Stuur je me nou naar een topic met 407 replies?! :joy::hugs:

Ik vrees dat 42 toch wat te is voor mij, maar als de lug-to-lug kleiner is dan de SKX kan het misschien toch wel ja!

Gelukkig heb ik altijd nog… een zwarte SKX

2 likes

Je bent nog TL1 dus je moet je nog inlezen. :joy:

2 likes

Ik twijfel toch of zo’n knoepert goed zal staan op mijn smalle polsje (plaatje even van het interwebs als voorbeeld voor een miniturtle op een smalle pols):

4 likes

Want hoe breed zijn je polsen? Relatief rond of plat?

Ik heb een platte pols, zo’n 5cm:

Op de foto met een 38mm SKX013 erom

3 likes

Hetzelfde horloge, met 16,5 cm omtrek en ook een platte pols.

3 likes


Skx013 op mijn pols van zo een 16,5 cm

3 likes

4 likes

4 likes

Heeft iemand hier ervaring met de Jubilee van watchgecko? Ze hebben er eentje met solid links. Heeft veel weg van de strapcode versie.Linkje

2 likes

Ik heb gekeken naar de specs. Deze band komt heel erg overeen met de angus jubilee. De links van de band hebben de zelfde thicknes van rond de 4.2mm.
De super jubilee is 3.4 of 3.2mm.

De clasp heb ik op de super jubilee en daar ben ik tevreden over. Over de band kan ik je helaas geeb informatie geven.

1 like

Dat is jammer, juist dat type end links zou goed staan op een skx.

8 likes