Seiko SKX versus Citizen NY0040: wat vindt HF?

Ik heb mijn Citizen NY0040 direct verpatst. Lelijke bezel en goedkopere kwaliteit dan ik verwacht had gebaseerd op de prijs.

Orient Mako vond ik robuuster aanvoelen.

De Seiko windt bidirectioneel en ik hoor dat de secondenwijzer kan stotteren bij de Miyota. Dat dan wel weer.

Ik koos voor de SKX, maar het lood om oud ijzer gehalte kon wel eens hoog zijn. :grin:

Bij dit soort horloges is het een beetje “luck of the draw” om het in RLC termen te houden :sunglasses: Maar ze zullen qua acuratesse volgens mij gelijkwaardig zijn.

Ik vind Rolex

3 likes

Wat een onwijs mooie foto met de schaduw van de logo’s :sunglasses::+1:

1 like

Met een linkje naar een vergelijkend artikel over de SKX en NY0040.

1 like

Bedankt.

en die korte dikke wijzer :persevere:

Voor de rest, en zeker als vakantie/beater/werk/blabla : zo goed als hetzelfde. Voor mij in ieder geval wel.

1 like

Ik vind ze beide niks.

1 like

De band aan de Citizen is :+1:
Welke is dat?

(mooie foto ook)

3 likes

Heb ze beide gehad, de skx gemod en de NY0040 verkocht. Ondanks dat ik de citizen een mooiere afwerking vond hebben.


Maar die citizen duikers zijn super leuk, iets kleiner en dunner. Het bleef knagen en heb nu (weer) een NY2300 gekocht :grin:

wees niet bang, die seiko band is er natuurlijk alweer af

10 likes

Staat mooi op bruin leer! (Vorige week mogen ontvangen :stuck_out_tongue: ook)

4 likes

En mijn voorkeur gaat qua uitzicht lichtjes richting skx, maar het hangt soms af van het moment. Afwerking en draagcomfort vind ik compleet vergelijkbaar. Maar als je de prijs bekijkt is de citizen eigenlijk zeker de winnaar.

2 likes

Draagcomfort vind ik juist richting de citizen gaan maar de skx heb ik op jubilee en lekker los dus dat kan je niet vergelijken. De citizen valt wel mooi om de pols.
Heb hem ook even op leer gehad maar nu gewoon op een nd limits bandje. gewoon prima.
Zou hem wel eens op staal willen dragen. Is er een stalen band voor de NY2300? weet ik eigenlijk niet. ga ik even googlelen.

1 like

Koekoek :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

In mijn ervaring is Citizen mineraal echt bagger (en ik draag het al tien jaar) terwijl Seiko hardlex dikke prima is. Da’s wel een puntje.

1 like

Bij dagelijkse bezigheden voor mij geen verschil in draagcomfort, maar bij actievere dingen heeft de citizen wegens de uit de weg zittende kroon natuurlijk inderdaad het voordeel. Heb je gelijk in. Een band voor de ny2300. Heb ik al vaak naar gezocht. Niets gevonden. Gewoon gokken met aftermarket hollow end links banden van 20mm denk ik, heb het nog niet geprobeerd. Als je iets zou vinden, weet ik het zeker graag. Bezit ook een zwarte versie uit 1987 gekocht op yahoo japan auctions, maar die is enorm gepolijst en van vorm veranderd, loopt wel goed en ziet er eigenlijk wel nog steeds leuk uit, was gerevisioneerd. Ze staan ook heel mooi op een tropical. Ik zou graag nog een recente zwarte versie van de ny2300 vinden in nette staat. Hoop doet leven.

1 like

Kan heel goed zijn, ik heb ze eigenlijk nog niet veel gedragen, de ny0040. Zegt misschien ook wel wat. Time will tell. Maar sowieso leuke hebbedingen, en vind ze ook betrouwbaar en redelijk nauwkeurig. (wss hierboven al gezegd).

1 like

Enige wat me wel echt stoorde van de NY0040 is dat ik de rotor hoorde draaien tijdens het dragen en die van de skx niet. Ligt aan het uurwerk maar ik kon er niet aan wennen. Zie op google wel wat stalen banden maar niet echt een mooie fit. Misschien die van watchgecko en dan idd de endlinks verbuigen.

De rotor van de ny2300 maakt nog meer lawaai! :smiley: (de mijne toch). Heb zo’n watchgecko zitten op een alpinist, maar denk dat het niet gaat passen en zaken verbuigen is niet mijn forte (dan past ie ook niet meer op iets anders).

1 like