Seiko SKX007: Seller's remorse kicking in!

Hallo allemaal,

Ik kwam deze foto tegen op Instagram en kreeg meteen heimwee naar mijn Seiko SKX. Paar maanden geleden mijn SKX verkocht (met nog wat meer) om als daily watch over te gaan naar de Breitling Superocean II 42 A17365. Maar wat is die SKX toch eigenlijk een dijk van een horloge. Zo op de foto naast de Speedmaster kan hij prima mee komen. Looks like a million bucks. Een icoon pur sang. Ik begin er sterk aan te denken om toch weer op zoek te gaan naar een SKX. :face_with_monocle:
What do you guys think?

MvG Ralph

12 likes

Koop 'n Rolex.

Ik ben de halve verzameling aan het lozen & zaterdag komt mijn eerste Rolex.
Ik heb opzich verder niet veel met het merk ansich, maar merk bij de Tudor’s dat ik er veel meer van geniet dan van de rest van mijn horloges.

Spijkers met koppen, zo’n SKX draag je dan niet meer. Punt.

10 likes

Lelijkste duikers ooit, ziet er niet uit m.i.

4 likes
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Je vergeet de polllllllll

2 likes

Dit topic kan weer dicht.

Heujjjj!

tenor (4)

Een OP?

4 likes

jOp!

Uiteraard nog even OVB, want euuhhh, soms gaan deals niet door? :see_no_evil:

Oké, gaat wel door. :sunglasses:

2 likes

Nee, neeeee!

Wegblijven, niet weer de hele cyclus doorlopen :crazy_face:

2 likes

Dat ik hier niets van begrijp! Seiko…

Gewoon kopen en gebruiken als beater,
niets mis met een SKX en kost je evenveel als een bandje voor je Breitling.

Eventueel + saffier & keramische bezel, onverwoestbaar

2 likes

Prima poll. Ik stem JA en NEE :+1:

5 likes

Gast, ga 3x niet naar de MC donalds en koop een SKX…

Als ik ook maar een mini twijfel zou hebben had ik er 1 bij gekocht voor dat geld.

8 likes

Je had die SKX007 gewoon moeten houden, waarom zou je deze ook verkopen voor hetgeen dat opbrengt? Tenzij je de centen echt nodig hebt maar gezien de rest van jouw collectie denk ik niet dat dit het geval is.
Opnieuw kopen en houden. Klaar.

3 likes

Mini Turtle. Dat hielp mij. Al heb ik ook weer een 009.

Jeetje wat een heftige reacties allemaal, valt me sowieso de laatste tijd op hoe belangrijk het wel niet dat je de “holy grail” in je verzameling hebt of niet.

Dit is toch het HORLOGE forum en niet specifiek 1 merk forum (waarvan ik de naam niet mag noemen :smiling_imp: )

Ieder zijn mening hoor, maar de stelligheid en heftigheid zoals op het op mij overkomt ben ik niet gewend op dit forum, en is mijns inziens ook niet nodig.
Maar ok … ieder zijn mening.

ON TOPIC

Kopen die SKX ! Ik heb er nog nooit 1 gehad maar feit dat het horloge uit productie is en zo’n mooie lange geschiedenis heeft maakt dat ik hem in mijn verzameling wil hebben (ondanks dat daar ook gewoon een high end horloge van het merk waar ik de naam niet mag noemen in zit).

De mijne is als het goed is al onderweg, dus ik zeg als je de funds hebt gewoon doen deze klassieker wil je gewoon. En als horloge liefhebber draag je toch al je horloge’s ik heb nu een gemodde Casio welke inclusief alle kosten nog geen 6 tientjes waard is om mijn pols, gewoon omdat het je hobby is en die andere dure unit (waarvan ik het merk niet bij naam mag noemen) die zit gewoon netjes in de winder.

6 likes

Ze zijn overal te krijgen en echt duur zijn ze niet. Als je er één wil, dan zie ik het probleem niet zo :stuck_out_tongue:.

2 likes

Gewoon erbij kopen.
Staat een mooie in het blauwe gedeelte :grinning:
Nee zonder gekheid, ik ken het gevoel.
Heb hem al een paar keer gehad en telkens gaat hij weer in de verkoop.

1 like

Koop hem snel als je hem mooi vindt!!!
De achterkant van die Seiko’s is voor mij ‘n afknapper geweest, maar smaken verschillen: dus doen!!!

Weg met die bagger SKX en gewoon een mooie Orient Ray kopen. Veel meer waar voor je geld en beter afgewerkt ook.

3 likes

heb je die in het blauwe gedeelte staan ofzo? :joy:

on topic, ik heb zelf een SKX007 incoming… ik zou zeggen koop er lekker een. ook al snap ik dat niet helemaal wanneer je een MM300 hebt

2 likes

Gewoon een SKX007 aanschaffen, voor dit geld heb je een top horloge.

Ik draag mijn SKX007 met regelmaat, het is mijn toolwatch en perfecte beater. :slight_smile:

2 likes