Seiko SKX007: Seller's remorse kicking in!

Koop dat ding gewoon voor die paar meier. De aankomende 20 jaar niet druk hoeven maken om schade. En blijft lopen.

Dat is dus ook de reden dat ie weg mocht m de MM300 Sbdx001 is voor mij de ultieme Seiko. Echter toen ik die foto vanochtend zag dacht ik wat is zo’n SKX toch nog steeds een waanzinnig horloge!

1 like

:smiling_imp::smiling_imp::smiling_imp:

We weten allemaal hoe dit gaat eindigen :slight_smile:

3 likes

Ja koop dan iig mijn SPB077… is 20 keer mooier voor 3 x de prijs van een SKX

2 likes

Uiteindelijk wil je nooit meer een Seiko! Zal ik je even uit de droom helpen wat betreft de SKX: bouwkwaliteit = bagger, uurwerk = bagger, rammelband = bagger, precisie = bagger, afwerking = bagger, uitlijning = dubbel bagger. Mijn mening hoor. :wink: :wink: De lume is daarentegen dikke prima. En je kan er lekker mee van de glijbaan zonder zorgen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Ik snap het flipperen en weer terugkopen van hetzelfde horloge toch al niet. Ik heb pas een SKX aangeschaft, kost eigenlijk niks een gebruikte. Bij mij gaat een horloge pas weg als die maanden in de horlogekist ligt en ik niet de aandrang heb om deze te dragen. Als je zon goedkoop horloge moet verkopen om iets anders van over de 2k te kunnen kopen vraag ik het me af of die aanschaf dan wel verstandig is.
Zelf modder ik nog een beetje aan om een bedrag van 2k> te spenderen aan een horloge ondanks dat ik het wel kan missen maar dat gaat denk ik niet zo lang meer duren maar dat komt wel in een NA terug…
Dit werd ineens weer een lang lulverhaal, koop gewoon een SKX erbij als je dat wilt, wat kost dat nou ?

3 likes

SKX007 is top! Niet te complex maar gewoon goed. Als je hem zat ben kan je hem simpel modden en je hebt weer een “nieuw” horloge. Voor mij het ideale vakantie horloge!

1 like

Ik begrijp je volkomen. Is een tophorloge waar ik initieel ook niet de grootste fan van was, tot ik 'm keer probeerde en verkocht was. Heb indertijd een 009 gekocht voor zo’n 180 EUR. Kan je niet mee bekocht zijn. Ondertussen overweeg ik om deze te vervangen door een 013.

Dus wat mij betreft; doen! :slight_smile:

1 like

Helemaal mee eens, heb hem een maandje gehad, vond er niet veel aan. Verkocht en een grand seiko ervoor in de plaats, veel leuker! :nerd_face:

1 like

Nu poep ik op veel (maar niet alle) Rolexen, dus zal ik het anders stellen: als ik morgen een Moser & Cie met fumé wijzerplaat of een Credor Eichi II scoorde zou ik mijn zwarte Seiko duikertje nog even graag dragen.

En ik kan het weten, want ik heb minstens een kist vol horloges uit een “hoger segment”. :grin:

Dat Is nou precies waar de topic starter op doelt. :grin:

4 likes

Mijn idee, de SPB is een echt horloge, de SKX een soort van speelgoed horloge. Eentje die niet zou misstaan in zo’n kermis grijpmachine.

1 like

Ik ook. En ja, ook n SKX gehad. Ik snap de lol van 'n skx niet.

Precies dat !
Heb zelf de SKX013 gehad, niet al te lang.
Vind het een horloge voor tieners.
De SKX mist iets, en blijft zo’n beetje een puberaal iets.
Leuk voor ff.

1 like

Oja, ontopic: altijd kopen die SKX007, bang for the buck etc, verder is het gewoon een mooi horloge naar mijn mening, heeft veel weg van een Rolex sub eigenlijk :wink:

Ik draag hem niet zo vaak maar wat in het vat zit verzuurt niet.
Maar ik zou hem nooit weg doen.
En wat krijg je er nog voor?
Nee, dan heb ik liever het horloge.

964SKX007_zwtornje_nato

Het regent weer Rlx, Rlx, Rlx in een Seiko topic.
Ik kreeg laatst een ban voor het plaatsen van een Casio
in een Omega topic.
Plus terug naar TL2.
Een hele straffe maatregel vind ik.

Dus van nu af ga ik ook vlaggen :stuck_out_tongue_winking_eye:

12 likes

SKX-en zijn waanzinnig fotogeniek, maar als ze niet meteen weer geflipperd worden, worden ze wel gemod, dus ‘t zijn meestal geen (origineel-)blijvertjes. Niet doen dus, zou ik zeggen, er was een reden waarom je ‘m toen verkocht hebt.

PS naast twee SKX171’s ben ik aan m’n tweede 007, gekocht om te modden, en ook alweer een paar keer op ‘t punt gestaan ‘m te verkopen (maar dan toch nog die éne insert willen uitproberen, misschien dat ie dan net wèl…). It’s a trap! :sweat_smile::wink:

4 likes

Mis de mijne ook. Bijde verkocht om m’n longines te kunnen bekostigen. En ohh wat zat die “rammelband” lekker zeg. Ooit komt die weer terug…


1 like

Even de mond spoelen aub. Ik zeg dit namens zowel de sub- als skx-liefhebbers. :grin:

Hmm, goed punt, ik beledig eigenlijk twee groepen tegelijk, niet over nagedacht :wink:

1 like

Heb je die SKX al binnen?

Heb zowel de 007 als de 009. Beiden top, hoewel ik als ik er één zou moeten kiezen nu de voorkeur aan de 009 zou geven.

Ze lijken momenteel wel moeilijk verkrijgbaar :thinking:

3 likes