Seiko "Sliderule" ref. 6138-7000

Ik vind dat een erg knap model… verbaas me er wel over hoeveel geld die gaan tegenwoordig.

Apart ding, mooie aanwinst gefeliciteerd!!!

Gaaf hoor, ook eens een van gehad en op rikketik verkocht, echter zonder het plastic schuifdingetje want die zijn er vrijwel altijd af. Wederom knappe vondst!

Ik heb zeker niks te klagen maar ik heb momenteel een vondst bij de uurwerkmaker liggen die ik echt bijzonder vindt, ik kan niet wachten om die hier te laten zien. Een merk dat iedereen hier kent, een uurwerk waar Ranfft niet eens plaatjes van heeft en een complicatie die zeldzaam is…

(en helaas, het is geen IWC DaVinci…)

Now you got me really curious!

Een paar mensen hier weten al wat het is, dus ik hoop dat die het nog even voor zich kunnen houden…

1 like

Opnieuw knappe vondst, had ik nog nooit gezien; veel draagplezier ermee.

Ik zeg niks …

Prachtig horloge!

Ben zeer onder de indruk van je " carriere " in horlogemakersland Geert!
Ik volg je vanaf je eerste stappen op reparatiegebied en zag je tools en vooral je skills steeds professioneler worden.

Des te meer verbaasd ben ik dan ook wanneer ik lees dat één van je horloges bij de horlogemaker ligt!!

Blijkbaar ken je je eigen grenzen.
Uit nieuwsgierigheid zou ik graag willen weten wanneer en waarom je besluit om een horloge weg te brengen.

Dat is eigenlijk heel eenvoudig; economische waarde en complexiteit. Als het financiële risico dat je iets echt kapot maakt te groot voor je is dan moet je het laten doen (lees Rolex, Breitling en alles wat daarboven zit), of als je te maken krijgt met horloges met een complexiteit die je boven de pet gaat. In de praktijk komt het vooral neer op chronografen omdat dit is wat je dan het meeste tegenkomt, Ik ben begonnen met handwinders, toen handwinder plus datum, automaat (+datum), dus volgende stappen zijn nu een GMT of een alarm horloge of als ik tegen een bak klokjes aanloop toch maar eens beginnen met een chrono.

Voor wat betreft je andere aanwinst die bij de horlogemaker ligt: ik gok dat het een 7750 met rattrappante is.

Hmm ben ook erg benieuwd geworden Geert! :smiley:

Helder!

Bedankt Geert en keep up the good work!!

Als je wilt heb ik nog wel een 6138 liggen welk nagekeken dient.
Als het lukt is het win/win.Ik een chrono met onderhoud en jij weer bijgeleerd.
Mocht het mislukken, geen man overboord, nu loopt het horloge ook niet zoals het moet zijn.

Bedankt voor het aanbod Aad maar voor een eerste chrono wil ik toch echt met een eigen uurwerk aan de slag, want daar wil ik echt de tijd voor kunnen nemen.