Seiko SPB14X Only (Deel 1)

Komt goed, geen filters e.d. wel een beetje ontstoft…plus wat macro’s

2 likes

Die zou ik echt eens willen proberen. Ik heb de 6105 varianten altijd afgeschreven als zijnde “te groot”, maar het schijnt dat de l2l meevalt, en dat de grootte anders groot is dan wanneer de hele bezel die 42,7mm zou zijn…

Dus dan gaat het tussen de spb143, of de spb151…

2 likes

Ja dit is ook een leuke, ik neig wel naar zwart voor de bandenwissels.

1 like

Ik ga ze om te beginnen allebei nemen maar ik denk dat de spb143 uiteindelijk beter bij mijn pols zou passen.

Vooralsnog alleen deze turtle ter vergelijking

2 likes

Zwart kan meer inderdaad meer hebben. Ben echt benieuwd hoe die in het echt is… fractie smaller (43x46x15mm) dan de turtle (44x48x15). Ooit turtle padi gehad, vond die toen wat fors voor de pols. Inmiddels iets dikkere pols, en ook aan de mm200 gewend. Dus wie weet…

… anders de spb147 :smirk:

1 like
11 likes

Gaaf, erg clean en strak. Echt een topper van Seiko

1 like

https://www.youtube.com/watch?v=pLOzI_pB-Ag nog een nieuw filmpje van de 143

1 like

Hier een nieuw uitgebreide review van de 149

1 like

Ik krijg steeds meer zin in mijn horloge!

Maar damn wat een slaapverwekkende gast zeg

2 likes

Hodinkee had een verslag met foto van de twee naast elkaar:

5 likes

Ik kon mijn nieuwsgierigheid ook niet bedwingen en heb het gevraagd (klein kind dat ik ben😅), de 149 komt ongeveer over 3 weken naar NL. Even geduld dus nog.

1 like

Hmm, ik had eerst me zinnen op de gilt bruine gezet maar na dit filmpie ben ik toch gaan twijfelen…
Ik heb al meerdere zwarte duik klokkies en dit zou daar te veel op lijken, maar de lichtval op die grijze sunburst dial maakt het verschil. Hij is mooi!

1 like

De spb147 trekt m’n aandacht wel. Iemand nog fijne irl plaatjes (gespot)? Waar is ie het goedkoopste te bestellen?

Ik heb hem gekocht bij SoloJapan. Via de mail gewoon, scheelt Chrono kosten.

Heb hem nog niet binnen, einde van de maand pas, plaatje is van EUS.

14 likes

Ziet er erg cool uit!

Deze foto is ook top. Rubberen band zal helaas naar goede gewoonte weer een stuk te lang zijn…

Ja idd, heb al een tropic bandje klaar liggen. Denk dat die combinatie toch toffer is (en comfortabeler)

2 likes

Benieuwd naar je plaatjes binnenkort :star_struck:

1 like

Wat voor tropic? Ik zoek nog eentje van goede kwaliteit.

Van Zuludiver, gekocht bij Watchgecko. Prima kwaliteit vind ik en niet zo mega lang…

1 like