NA: Seiko SPB143/SBDC101

Vandaag binnen gekregen, deze SPB143/SBDC101.
Een erg geslaagde release van Seiko. Ik twijfelde nog of ik de 149 of 147 moest nemen, maar na ontvangst van deze 143 weet ik dat ik de juiste keuze gemaakt heb.
Mooie maat, mooie kleurstelling van de plaat, gaaf effect op de bezel en hoe het licht hiermee speelt, goede afwerking en mooie wijzers. Dik tevreden!
Enig nadeel, wat ik tot nu toe zie dat, is dat de band wat strakker had mogen passen tussen de lugs, maar dat drukt de pret voor mij niet.

Hier de foto’s :slightly_smiling_face:

Met dit horloge nog een ander NA opgehaald, maar die is voor een ander topic :wink:

129 likes

Gefeliciteerd !
Volgens mij ook prachtig op leer of canvas.
Mooi istie !

1 like

Erg mooi, Marco…geniet er van! :+1::+1::+1:

1 like

erg mooi…:+1:

1 like

Proficiat, schitterend horloge :ok_hand:t2:
Echt één van de laatste echt mooie Seiko’s.

1 like

Nice! Diameter?

1 like

Super mooie foto’s van een geweldig horloge. Nou ja, alleen jammer van die ratelband. :wink:

Gefeliciteerd 🥳 hoor! En veel ratelplezier :joy: (Ik ben gewoon jaloers.)

2 likes

Dank, 40.5mm

Mooie aanwinst! Ik heb zijn broertje. :+1:

1 like

Prachtig!

1 like

Mooi hoor! Veel plezier ermee. :heart_eyes:

1 like

Fijne foto’s van een mooie aanwinst. :clap:
Maar bedankt, nu twijfel ik weer tussen de tropic en deze…

1 like

Graag gedaan hoor! Als iemand nou eens van dat model een NA topic maakt…

Mooi, mooi, mooi :+1:

1 like

Heel mooie foto’s @merl ik ben helaas te lui om er aan te beginnen. Maar ondertussen is er toch al voldoende content op het internet om een oordeel te kunnen vormen. @Stephannl Er is denk ik geen foute keuze ivm de kleuren, hoe belangrijk is het hebben van de bracelet. Heb je graag wat opvallender of net niet, …
Oja, wat misschien wel interessant kan wezen, is dat de lume van de tropic eerder blauw is en iets minder intens dan bij de andere versies. Zeker genoeg hoor maar wel verschil.

2 likes

Poehee. Ik maak even een opsomming van wat ik er niet mooi aan vind:

°
°
°
°
°
°
°
°
°

4 likes

Tsja… heel fout dit… Eindelijk een duiker die ik best mooi vind…

Gefeliciteerd!

Bedankt voor de mooie foto’s!

1 like

Klopt, ik draag mijn horloges het liefst op een metalen band dus voor mij is het wel belangrijk :grinning:

1 like

Ben benieuwd hoeveel die apart gaat kosten, de bracelet. :slightly_smiling_face:

1 like

Knappe Seiko!:+1:

1 like