Sherpa's, KonTiki's, Speedmaster moonwatch etc etc, wie kent er nog meer en wil ze delen....

Intussen min of meer iconische modellen van mooie merken als Enicar, Eterna en Omega in dit geval!
Verbonden aan een byzondere gebeurtenis, een epic trip, een historisch avontuur.
Er zijn vast meer voorbeelden te vinden.

Leuk om ze eens bij elkaar onder te brengen.
Liefst met foto, leuk ook als er linkjes bij geplaatst worden met toelichting en/of achtergrond.

Ik trap af met de voor mij actuele KonTiki.

Eterna KonTiki, oorspronkelijk model ingezet op de trip van Thor Heyerdahl in 1957.
Mijn exemplaar ongeveer de jongste edities/uitvoeringen.

ENJOY!

21 likes

Ben benieuwd wat er allemaal langskomt!

1 like

Ik vind die Kon Tiki erg mooi :+1:

1 like

Longines Lindbergh Hour Angle:

6 likes

“Houston, tranquility base here."
"The Eagle has landed.
”

:rocket:

Alle info natúúrlijk hieronder op Wikipedia:

Tranquility Base:

De Lunar Module (“LEM”) callsign "Eagle"

Apollo 11:

5 likes

First watch worn in space by an American astronaut.

https://www.fratellowatches.com/tbt-breitling-809-cosmonaute/

13 likes

What a lovely tale this is!
Dit wist ik dus niet en vind het daarom ook mooi dat je dit gepost hebt.
:+1:

Jeroen, ik had de stille hoop dat jij the Omega tale zou posten,… and you did.
Thnx :grin:

1 like

Was ik vergeten deze!
En heeft toch vroeger een lange tijd op mijn wish list gestaan.
Niet in originele uitvoering maar in de latere uitvoering, die met de rode wijzerplaat.
Thnx :+1:

Deze Franse meneer heeft spannende dingen gedaan ook…IMG_20190310_072800
Maar ik weet niet of er specifiek een horlogemerk is geweest die dit in de Marketing te gelde gemaakt heeft.
IWC heeft een aquatimer uitvoering van Cousteau. Maar dat is een label dat pas veel later gebruikt werd.
En dan past ie niet echt in dit topic

1 like

//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netM//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netJ//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netR//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netx//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net✌//eu1.dh-cdn.net️//eu1.dh-cdn.net

2 likes

Zeker!
Heb meteen enkele intrigerende afbeeldingen gedownload uit dit artikel
:+1:

2 likes

Wie heeft een Enicar Sherpa?

De eerste beklimming van de Mount Everest door Edmund Hillary met z’n Rolex Explorer (of althans: een Oyster Perpetual die vervolgens om die reden als basis voor de Explorer gebruikt zou worden).

5 likes

Cousteau heeft veel bijgedragen aan de wereld van de duikershorloges. Als ik het mij goed herinner waren in die tijd connecties met de Doxa Sub, Omega Ploprof, Blancpain FF, LIP en Rolex.

1 like

OK, Rolex is inn :grinning:
:ok_hand:

1 like

Ben persoonlijk niet eens een groot Rolex liefhebber of zo, maar dit leek me toch wel iets dat in dit draadje niet mocht ontbreken :star_struck:

1 like

Meer merken dan ik dacht.
En gezien de legendarische roep van Cousteau’s naam vind ik het verbazingwekkend dat geen enkel merk daar echt (marketing) - werk van gemaakt heeft.

Gaat voor mij ook op.
Jammer dat er zo’n lading aan die naam hangt.

De 2 merken met de grootste link naar Cousteau en de Calipso expedities zijn Doxa en Aquastar Deepstar. Maar het is vooral Doxa die de grootste connectie heeft en dit zelfs vandaag nog altijd gebruikt in zijn marketing. Dit is te danken aan het bedrijf van Cousteau Aqualung en de amerikaanse tak van het bedrijf US Divers.

http://www.aqualung.com/ca/aqualung75

6 likes